בית המשפט גזר היום (שלישי) מאסר עולם ו-20 שנות מאסר נוספות ליוסף חיים בן דוד, שהורשע ברצח הנער מוחמד אבו חדיר, זאת בניגוד לבקשת הפרקליטות להטיל עליו מאסר עולם ו-35 שנות מאסר. לאחר ההכרזה על העונש התפרצה משפחתו של מוחמד אבו חדיר בצעקות וקראו לגזור עליו גזר מוות. יש לציין בנוסף כי בית המשפט דחה למעשה את בקשתו של סנגורו של בן דוד, עורך הדין אשר אוחיון מהסנגוריה הציבורית, להטיל עליו עונש מופחת, בשל מצבו הנפשי. 



התובע, אורי קורב: "בכך הגיעה לסיומה פרשה עגומה, שהחלה לפני שנה וחצי. עומד לידי חוסיין אבו חדיר, אביו של מוחמד זכרו לברכה. הכרתי אותו לפני שנה וחצי, כשהגיע אלי למשרד, ואמרתי לו שמערכת המשפט הישראלית היא מערכת שעושה צדק ואנחנו כפרקליטות, נעשה הכל כדי להביא לו צדק. כמובן לא נוכל להחזיר לו את בנו, אבל בית המשפט הראה היום שמערכת האכיפה הישראלית תטפל בכל אדם, שמבצע מעשים מזעזעים כאלה, מכל דת ומכל גזע, תמצה עמו את הדין. בית המשפט עשה צדק ובכלים העומדים לרשותו הטיל על הנאשם מאסר עולם, 20 שנות מאסר במצטבר ופיצוי למשפחת הקורבן. שום דבר מזה לא יחזיר את הקורבן, אבל צדק נעשה היום".



מעט לפני גזר הדין הביע בן דוד לראשונה על מעשיו, ואמר כך: "אני מתנצל על מה שהיה. בעבר עבדתי בזק"א ואספתי גופות יהודים וערבים. תמיד קידשתי את צלם האנוש ואת כבוד המת. אני מבקש סליחה מהמשפחה על כל על מה שאירע. זה לא היה תחת שליטתי. יש לי רקע פסיכיאטרי. אני מתנצל שזה קרה דווקא למשפחה הזו ומהמניעים האלו. זה לא האופי שלי ואני לא בן אדם כזה. אני מתנצל ומבקש סליחה". 



"אינו חולה נפש"


בן דוד, שהוגדר כנאשם המרכזי ברצח, הורשע במעשה לפני כשבועיים. השופטים הכריעו כי הוא אחראי למעשיו וכשיר לעמוד לדין ולכן אשם בביצוע עבירת רצח וכן בחטיפתו של הנער בן ה-16 משועפט. בני משפחתו של הנער קראו להרוס את ביתו של בן דוד, כפי שצה"ל הורס בתי מחבלים.



מהפרקליטות נמסר אז כי "לאחר שבית המשפט קבע כי הנאשם יוסף בן דוד ביצע את העבירות המיוחסות לו בכתב האישום, רצח, חטיפה לשם רצח, ניסיון חטיפה לשם כליאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, וניסיון הצתה, היום קיבלו השופטים את עמדת הפרקליטות לפיה הנאשם אינו חולה נפש - והרשיעו אותו בדין. בית המשפט קבע באופן ברור וחד משמעי כי בן דוד הוא האחראי והמבצע העיקרי של המעשים המזעזעים שבהם הורשע יחד עם שני קטינים קרובי משפחתו. הנאשם הורשע ברצח נער חף מפשע שחייו נגדעו באחת באכזריות קיצונית ובניסיון לחטוף ילד נוסף: ילד בן שמונה, אותו ניסה לחטוף מזרועות אימו בעת שהלכה ברחוב עם ילדיה הקטינים".



עוד נמסר כי "את העבירות ביצע הנאשם ממניעים אידיאולוגים לאומניים של נקמה, תוך שהוא גורר עימו את קרובי משפחתו קטינים, אשר היו שותפים לביצוע הפשע הנתעב ודינם נגזר לשנות מאסר רבות מאחורי סורג ובריח. למרות חלקו המרכזי של הנאשם שהיה הבגיר בחבורה והראש בתכנון ובביצוע הפשע, ניסה הנאשם להתנער מאחריות ועד הרגע האחרון ביקש לטעון טענות מטענות שונות בנוגע למצבו הנפשי בעת ביצוע הרצח. הנאשם אף ניסה להטיל את האחריות למקרה על שותפיו הקטינים קרובי משפחתו. בית המשפט דחה את טענות אלו וקבע כי בן דוד אחראי למעשיו וכשיר לעמוד לדין. עוד קבע כי הנאשם היה היוזם, המחולל והמבצע העיקרי של המעשה הנתעב. העונש על מעשה הרצח הוא עונש חובה של מאסר עולם. לעונש זה יתווסף עונש בגין עבירת החטיפה בה הורשע הנאשם".



חוסיין אבו חדיר, אביו של מוחמד, אמר כי הוא אינו מקבל את ההתנצלות הזאת וכי בני המשפחה אינם מסתפקים בעונש הזה: "בית המשפט היה צריך להטיל עליו 10 מאסרי עולם לפחות", אמר בכאב. "רק נאצים עושים מעשים כאלה. מאז הרצח של הבן שלי, נשרף הדם שלנו. אין אהבה בלב. לא הולכים לאירועים, לא יכולים לשמוח". לדבריו, בכוונת המשפחה לפנות כבר מחר למשרד הפנים ולמשרד לביטחון פנים, בדרישה להרוס את ביתו של בן דוד ולשלול את אזרחותו, בדומה לצעדים שנוקטת המדינה נגד מחבלים ממוצא ערבי".