מועצת התלמידים והנוער הארצית משביתה גם היום (רביעי) את הלימודים בכיתות י'-י"ב, היום השני ברציפות, במחאה על הפסקת הטיולים השנתיים והשבתת מבחני הנהיגה המעשיים. המשמעות: גם היום מאות אלפי תלמידי תיכונים יישבו בבית. היום, אגב, היו אמורות להתחיל בגרויות הקיץ.



אתמול במהלך מרתון דיונים בבית הדין הארצי לעבודה הציע בית הדין לארגון המורים לדון עם משרד החינוך בסוגיית הטיולים השנתיים - שבעטיה שובתים התלמידים - אבל בארגון סירבו לכך. יו"ר הארגון רן ארז הבהיר אמש כי הם מסרבים להפסיק את העיצומים. את שביתת המחאה החלו בבוקר עשרות בני נוער שטיילו בשמורת הסטף שליד ירושלים עם יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו, וחברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו). הטיול אורגן עם החברה להגנת הטבע.



מאוחר יותר הגיעו כ־200 מורי נהיגה ותלמידיהם למחות מול משרד התחבורה על שביתת הטסטים הנמשכת כבר יותר מחודש וחצי. "אני מוכנה לטסט כבר כחודש ופשוט ממשיכה ללמוד נהיגה כדי שהיכולת שלי לא תישחק, וזה מתסכל כי אני שופכת כסף שלי ושל ההורים, סתם, בלי שאדע מתי אוכל לגשת לטסט", אמרה בכעס זמרת סרי מהיישוב יקיר שבשומרון. היא ממתינה לטסט הראשון שלה.



"ניצלתי את ההשבתה ללמוד למבחן בתיאוריה, שזה קצת מצחיק בהתחשב בכך שאני לא יודע אם יש לי טעם להתחיל בשיעורי נהיגה", הוסיף אפיק קוה־צויק, תלמיד כיתה י' בתיכון אחד העם שבפתח תקווה.



"אצלנו התלמידים הזדהו עם השביתה ולא הגיעו לבית הספר", אמר אתמול מנהל בית ספר מגבעתיים, "מצד אחד הם צודקים, העיצומים לא צריכים להיות על גבם. אבל מצד שני זאת בעיה לתת כוח כזה לתמידים כי הם יכולים לנצל את הכוח כשכל פעם משהו לא ייראה להם".



גם בתיכון בליך ברמת גן הזדהו עם ההשבתה ולא הגיעו ללימודים. ההנהלה דחתה מבחן מתכונת בשל כך. יובל בכר, יו"ר מועצת התלמידים בבליך: "יפה לראות שהנהלת בית הספר תומכת במאבקינו ומזדהה עם רצוננו לצאת לטיולים".



יו"ר מועצת התלמידים הארצית, אליאב בטיטו, הגיב אמש לדברים: "לצערנו, אנחנו עוד לא רואים התקדמות משמעותית, אפילו לא באחד מהנושאים שעליהם אנו מוחים. לא נותרה לנו ברירה אלא להמשיך בשביתה. אנו קוראים למר ארז להיפגש איתנו כבר מחר, ולהתעמת עם הטענות שלנו. אנחנו לא משחקים משחקים".



יו"ר ארגון המורים רן ארז מסר בתגובה: "נפסיק את העיצומים רק אם נראה שיש התקדמות במו"מ עם משרד החינוך. בכל מקרה איננו פוגעים בימי הזיכרון ובנסיעות לפולין".