בית משפט השלום בתל אביב שיחרר היום (רביעי) למעצר בית בן 30 יום את חנן אברמוביץ', סוחר היהלומים מהבורסה שנחשד בעוקץ יהלומנים בחברות בבורסה בסכומים הנאמדים בכ-60 מיליון שקלים. נציג המשטרה שוחח הבוקר עם פרקליטו של אברמוביץ', עו"ד עדי כרמלי, והשניים הגיעו להסכמה כי אברמוביץ' ישוחרר ממעצר והמשטרה תשלים את החקירה תוך כדי בדיקת גרסתו של החשוד. לטענת אברמוביץ' לא מדובר בעקיצה כלל, כי אם בכשל כלכלי. על פי גרסת החשוד קודם הגשת התלונה נגדו, הוא הגיע להסדרים עם מרבית הנושים ואף העביר להם לאחרונה סכום הנאמר בכ-17 מיליון שקלים כהחזר על החוב.



עורך הדין עדי כרמלי, פרקליטו, ציין לאחר הדיון: "היום הוכח כי ירד העוקץ ממה שכינו 'עקיצה של אברמוביץ''. בחקירות האחרונות במשטרה מרשי סיפר לחוקרים על שיחות שקיים עם אותם בעלי פירמות שהם בעצם נושים ולא קורבנות. אחד מהם אף נטל ממנו את דרכונו בהסכמה והשניים ניסחו הסכם שבו הוא מודע לעובדה שמדובר בהסתבכות כלכלית ולא חלילה בעקיצה או בניסיון הונאה כלשהו. מרשי העביר לפני חודש וקודם הגשת התלונה נגדו, 17 מיליון שקלים, לחלוקה שווה בין הנושים".



עורך הדין עדי כרמלי. צילום: יח"צ
עורך הדין עדי כרמלי. צילום: יח"צ



עורך הדין כרמלי הוסיף כי "בשום אופן לא יכולה לעמוד טענה בתרגיל הונאה, עבירות מרמה או עקיצה שזמם מרשי נגד מי מהנושים. מי שפועל ביד אחת בניסיון להשיב את חובו לנושים, מגיע איתם להסכמים, משתף איתם פעולה ומחזיר חלק מהחוב, בשום אופן לא מתכן מעשה הונאה או מרמה. התאוריה של המשטרה ושל המתלוננים לפיה נפלו לתרגיל עקיצה, התנפצה והמשטרה הבינה כי עליה לפעול ולבדוק לעומק את גרסת מרשי מול עדויות המתלוננים".



כזכור, לפני כשבועיים נחקר אברמוביץ' במפלג ההונאה של מחוז תל אביב במשטרה בחשד למעורבותו במעילת ענק של 12 פירמות בבורסת היהלומים. בעקבות אותה מעילה התעורר חשש לגבי יציבותן של אותן פירמות והעריכו כי לא מן הנמנע שחלק מהן לפחות יכריזו על פשיטת רגל.



לאחר מעצרו של אברמוביץ' לפני כשבועיים, טענה השופטת רונית פוזננסקי כי קיים חשד סביר בביצוע העבירות המיוחסות לו. לדבריה "החשוד נחקר, מסר גרסה ובגרסתו אישר את המכירה. אולם, אז טען כי מאז אוקטובר 2015 הוא מצוי בחדלות פירעון ולכן זאת הסיבה שלא יכול היה לעמוד בהתחייבותו הכספיות".