קרוב לאלף בני אדם, מאות ניצולי שואה ולצידם אנשי כוחות הביטחון, ביניהם קציני משטרה וצבא, עשרות חיילי חיל הים, מתנדבים, אישי ציבור ואורחים רבים, נטלו חלק בטקס המרכזי של יום הזיכרון לשואה ולגבורה שקיימה עמותת יד עזר לחבר היום (חמישי) ברחבת יד לניצול בחיפה. מנכ"ל העמותה שמעון סבג בירך את כל הנוכחים ובסיום הטקס אמר: "אנחנו מייחלים להגיע ליום הזה שבו לניצולי השואה לא יחסר דבר".

מנכ"ל העמותה קרא לאנשים להתנדב למען ניצולי השואה: "זה בדיוק הזמן לקרוא לכל מי שרק יכול לעזור ולסייע שירתם למשימה".  סבג הדגיש: "אני לא צריך להסביר בכלל כמה זה חשוב לנו לגרום לאנשים האלה שנמצאים בשנים האחרונות לחייהם להרגיש טוב. חשוב שנגרום להם לחייך, חשוב שנדע לתת להם רגעים של אושר".
 

הטקס נפתח בדברים לזכר ששת המיליונים שנספו בשואה ולאחר מכן נשא דברים הרב דוד מצגר, יו"ר המועצה הדתית בחיפה. ניצולת השואה מירים ליניאל מאושויץ, דיירת הבית החם של עמותת יד עזר לחבר הדליקה את המשואה לזכר הנספים.
עמותת יד עזר לחבר מקיימת מדי שנה את הטקס המסורתי לזכרון ששת המיליונים שנספו בשואה, השנה היה הטקס מרגש במיוחד כשתלמידי בי"ס הריאלי בחיפה אמיר מנדלמילך ודוד סוקולין הנעימו האחד בסקסופון והשני בכינור בקטעי הפוגה מוזיקלים ומרגשים. עמותת יד עזר לחבר משכנת בבית החם בקריית החסד שהקימה קרוב למאה ניצולי שואה. היא דואגת לארוחות חמות לכמה מאות ניצולי שואה, מידי יום היא מסייעת לנזקקים, מעניקה רוח גבית וסיוע לחסרי בית ואמהות חד הוריות, לחולי סרטן ולנזקקים רבים.
 
סבג סיכם את האירוע המרגש כשאמר: "אני מקווה שבשנה הבאה נוכל לעמוד פה ולומר, לפחות לעצמנו, שלא חלפה עוד שנה ושוב נזכרנו רק ביום הזיכרון בניצולים, אלא עשינו יותר. אני מצפה שכל אדם יקדיש רק עוד יום אחד בשנה למען הניצולים - ואז נשיג הרבה ימים של התנדבות וסיוע שיעלו אצל הניצולים לא מעט רגעי אושר להם הם זקוקים".