מאות ליוו היום (ראשון) את בנו של העבריין ריקו שירזי, שי שירזי, שנרצח במוצאי שבת, למנוחות עולמים בבית העלמין שיכון ותיקים בנתניה. האווירה היתה קשה ביותר, ובין המשתתפים הרבים נראו גם בני משפחת אלפרון, נציגות של משפחת חרירי, מאות רבות מתושבי נתניה, וכן שחקני קבוצת הכדורגל מכבי נתניה. כמו כן משתתף בלוויה גם מאמן הכדורגל של בית"ר ירושלים סלבודאן דראפיץ'. 



אחותו, שירן, ספדה לשי בהתרגשות. "שי עשית טוב לכולם, איך זה שדווקא אתה הלכת?", קוננה בבכי, "רצית לכבוש את העולם ולא הספקת דבר. כשאחד מאיתנו, מהמשפחה הולך, זה כאילו שכולנו הלכנו".

בלטו עוד אנשי חינוך, בהם מורה שלימדה את שי שירזי ולא הסתירה את העצב הרב. רבים בכו ואחת מאחיותיו אף נזקקה לטיפול רפואי. ההלוויה התקיימה בעוד אביו של שירזי ממשיך לשהות במאסר. 

הלווייתו של שי שירזי. צילום: יקי צימרמן
הלווייתו של שי שירזי. צילום: יקי צימרמן


היום דחה בית המשפט בלוד את בקשתו של העבריין ריקו שירזי, אביו של שי, לצאת לחופשה מהכלא לצורך השתתפות בהלוויית בנו. בקשה הוגשה באמצעות פרקליטו עו"ד ג'קי סגרון אל שופט בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, הנשיא אברהם טל. השופט החליט, כאמור, לדחות את ההצעה שהגיש שירזי, אך יחד עם זאת נעתר לבקשת פרקליטו, וקבע כי באופן חריג, הוא יאשר לו לבקר בבית העלמין במועד אחר שלא במהלך השבעה, וזאת על פי קביעה ותיאום של המשטרה עם שב"ס. 

שירזי, בן 30, נורה למוות ברחוב משה סנה. אדם נוסף נפצע באורח קל. החיסול בוצע באמצעות ירי מטווח קצר, שעה שבעת שהעבריין הבכיר וחברו עמדו עם רכבם ברמזור אדום, נצמד אליהם רכב אחר ומתוכו בוצע ירי לעברם.  
 
המשטרה פתחה בסריקות אחר חשוד שנמלט מהזירה וטרם ידועה זהות המעורבים. המשטרה פתחה בחקירה לברור נסיבות האירוע והחשד הראשוני, שהתגלה כנכון, הוא כי מדובר באירוע על רקע פלילי. לפנות בוקר הוציאה המשטה צו איסור פרסום על פרטי החקירה,שהועברה לטיפול היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל).

לאחר האירוע התכנסו כוחות משטרה בכירים ממחוז מרכז, מחוז חוף ומחוז תל אביב לצורך הערכת מצב וזאת מחשש לפעולות נקם בעקבות החיסול הלילה. עוד קודם הגיעו נציגי שב"ס לקרוב משפחתו של העבריין שחוסל כדי לדווח לו על החיסול. "מדובר בעליית מדרגה ללא ספק. חיסול שעלול להוביל להסלמה", אמר גורם בכיר במשטרה. "אנחנו מבחינת המשטרה נעשה את המקסימום כדי למנוע אירועים נוספים ובעיקר למנוע פגיעה בחפים מפשע", הוסיף. 

שי שירזי. צילום: פייסבוק
שי שירזי. צילום: פייסבוק