ועדת שחרורים שליד בתי הסוהר הורתה היום (שני) ניכוי שליש מעונשו של ראש עיריית בת ים לשעבר שלמה לחיאני. לאור ההחלטה, צפוי לחיאני להשתחרר מכלא חרמון ביום שישי הקרוב. הוועדה הורתה על שחרורו בתנאים מגבילים של לחיאני (50) המרצה מאסר של שמונה חודשים בגין עבירות של הפרת אמונים. "לאחר ששקלנו את מכלול נסיבותיו של האסיר ולאחר שעיינו, הן במידע המודיעיני והן בחומר הרב שהוצג לנו, הגענו לכלל דעה כי מן הראוי להורות על שחרורו המוקדם של האסיר", צוין בהחלטה.



בהחלטתה של ועדת השחרורים בראשות שופטת בדימוס ברכה סמסון, צוין כי לחיאני שכיהן כראש עיריית בת ים במשך שלוש קדנציות, "מודה במיוחס לו, ומסביר את העבירות בפזיזות דעת ובקושי להראות חלש ונזקק". עוד הובהר כי לחיאני "מבין כי ניצל את סמכותו שלא כדין". בהסבר לניכוי שליש מעונשו הודגש כי לחיאני מגלה במהלך מאסר התנהגות ראויה ולכן הופחתה מסוכנותו.



עוד צוין כי לחיאני מחויב לתהליך הטיפולי בין כותלי בין הסוהר והשתתף בקבוצת "עבריינות כללית" באופן רציף ויומיומי. "האסיר איננו חושש להביע ביקורת כלפי חברים אחרים בקבוצה כאשר נדרש ומגלה פתיחתו וכנות גם כאשר מקבל שיקוף אודות דפוסי התנהגותו. משתדל לנצל את המאסר כדי לערוך חשבון נפש מעמיק. ההתרשמות הינה, כי תקופת המאסר יצרה הזדמנות לבחון את מעשיו בצורה ביקורתית ולמצוא תשובות בדפוסי התמודדותו".



לחיאני ישוחרר כאמור בתנאים מגבילים כשהוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ ויוטל עליו לשהות במעצר בית בין השעות 23:00 ועד השעה 06:00 למחרת. לצד זאת יהיה על לחיאני להתייצב בתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריו אחת לשבועיים, בכל שבוע הראשון והשלישי.