מועצת התלמידים והנוער הארצית הודיעה היום (שני) כי היא ממשיכה במאבקה וכי "השביתה הנודדת" תתקיים גם מחר בבבתי הספר התיכוניים של חמש רשויות נוספות: דימונה, חיפה, רעננה כפר יונה וטייבא. מחר יהיה זה יומה השלישי של "השביתה הנודדת", בה בכל יום לא מתקיימים לימודים בחמש ערים אחרות.



יו"ר המועצה, אליאב בטיטו, מסר היום לאחר הודעת המועצה כי "אם למישהו זה עדיין לא ברור - אנחנו נחושים להיאבק ככל שנצטרך".



זו רק תחילת המחאה



הסיבה למחאת התיכוניסטים קשורה לעובדה שטרם הושגה התקדמות משמעותית בנושא שביתת בוחני הנהיגה המעשיים, כמו כן החלטת ארגון המורים למנוע קיום פעילויות חוץ בית-ספריות. כזכור, בשבוע שעבר השביתה המועצה את כל התיכונים ברחבי הארץ למשך יומיים, ולאחר "הקפאתה" לצורך ציון יום השואה והגבורה, עברו התיכוניסטים לאסטרטגיה חדשה, "השביתה הנודדת".



במסגרת השביתה הנודדת, שבתו ביומיים האחרונים כבר עשר רשויות שונות: באופקים, דיר אל עסד, יקנעם, ראש העין, רמת גן, אשדוד, גבעת שמואל, הרצליה, עמק יזרעאל וקריית שמונה, ונדמה כי המחאה רק בתחילת דרכה.



הפגנת התלמידים בתל אביב. צילום ארכיון:אבשלום ששוני



פעילות אלטרנטיבית בחיפה



מהמועצה נמסר כי "כפעילות אלטרנטיבית, לתלמידים השובתים בעיר חיפה יתקיים מבצע התרמות דם במהלכו ייפתח תיכון ליאו-באק את שעריו לכל התיכוניסטים ברחבי העיר. המעוניינים לתרום דם, יוכלו להגיע מחר למרכז חינוך ליאו באק - בין השעות 08:30-14:30 עם תעודה מזהה. יש לציין כי בשעה זו יתחיל הדיון בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, שיעסוק בעיצומי ארגון המורים. במהלך הדיון, נשיא בין הדין, השופט יגאל פליטמן, יצטרך להחליט האם להותיר לארגון להמשיך בעיצומים או לא.