סערת מדליק המשואה: תחקיר חדשות ערוץ 2 שפורסם אתמול, הציג עדויות חמורות לפיהן מדליק המשואה ביום העצמאות, הכומר גבריאל נדאף שמגייס נוצרים לצה"ל, מנהל שיחות הכוללות רמיזות מיניות עם חיילים שנזקקו לסיועו ומבקש טובות הנאה תמורת הבטחה לאישורי כניסה לפלסטינים. היום (שני) פורסם כי חלק מהטענות הועלו גם בפני המשטרה והן, כמו גם תוכן הפרסומים בכללותם, ייבחנו על ידי הגורמים המקצועיים באגף החקירות והמודיעין כמקובל בטרם נפתחה חקירה פלילית.



בגלי צה"ל דיווחו כי האב נדאף התלונן במשטרה בגין איומים על חייו לפני כמה ימים וכי נאמר לו שאם ידליק את המשואה יפורסם נגדו מידע מכפיש. גורם המקורב לאב מסר: "האב ימשיך להתלונן במשטרה נגד כל מי שיאיים עליו או יסחוט אותו. הוא לא חושש וגאה להדליק את המשואה". בעקבות התלונה המשטרה עצרה לחקירה חשוד שנחקר ושוחרר והוצא נגדו צו הרחקה.



האב גבריאל נדאף ורונה רמון משוחחים בפגישת מדליקי המשואות בכנסת. צילום: דוברות הכנסת
האב גבריאל נדאף ורונה רמון משוחחים בפגישת מדליקי המשואות בכנסת. צילום: דוברות הכנסת



כזכור, בתחקיר שפורסם, סיפר חייל משוחרר שביקש להתגייס למשטרה כי "הוא אמר לי: 'אם אתה רוצה להתגייס (למשטרה) אני יכול לגייס אותך, כי אתה יש לך רובאי 07 אז אני יכול לגייס אותך'. הוא התחיל להגיד לי...כאילו... התחיל להגיד לי זה, כאילו לא ישר כאילו, לא דוך לעניין, התחיל להגיד לי את זה מסביב. אז קלטתי, לאט לאט קלטתי. הוא התחיל לדבר על המין, התחיל לשאול אותי 'איך הוא אצלך? חזק? קטן? גדול?' אז קלטתי, אמרתי, אני לא ילד קטן ולא מטומטם".



חייל נוסף בשירות סדיר שביקש את התערבות האב בעניין שיבוצו סיפר גם הוא: "הוא אמר לי 'תבוא, תיקח אותי לטיול וזה'. אמרתי לו: מתי יכולים, כאילו, להיפגש? שנדבר קצת על הצבא וזה. אמר לי 'ניפגש מתי שאתה יוצא, מתי שאתה יכול'".



בתכתובות פייסבוק פונה האב לצעיר אחר המבקש את עזרתו בעניינים הקשורים בצבא: "אתה תמיד מוצא חן בעיני. אני לא יודע מה עובר עלי כל פעם שאני רואה אותך במדים. לא יודע מה. מרגיש מוזר. גבריות". אף אחד מהצעירים הללו לא פנה בתלונה למשטרה. חלקם ניתקו את הקשר עם הפורום, אחרים מסרו כי חוששים להתלונן בשל מעמדו הרם של האב וטאבו שישנו בחברה מקשרים חד מיניים. שמועות על פגמים בהתנהלות האב אמנם הגיעו לחברי פורום גיוס העדה הנוצרית, כמה ממייסדיו נטשו את הפעילות, מה שחיזק את שליטתו של נדאף בפורום החשוב והרגיש הזה.


לבקשת חדשות 2, הכומר נדאף עשה בדיקת פוליגרף שבה נמצא דובר שקר בשאלות הרלוונטיות העולות מן העדויות ומוצגות בתחקיר.



האב נדאף, שהשתתף היום בכנסת בקבלת פנים למדליקי המשואות שערך יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, מסר בתום הארוע הודעה קצרה בה הודיע: "אני אדליק משואה ביום העצמאות. כמה גורמים מתוכנו מנסים לרקום עלילת זדון נגדי, נגד אשתי ושני בני שמשרתים בצבא. האמת היחידה היא שלא פגעתי באיש כלשהו ולא ניצלתי את מעמדי כדי לקבל הנאות מאף אחד", אמר הכומר.