האב גבריאל נדאף, ממנהיגי הקהילה הנוצרית בישראל, וממובילי שילוב הנוצרים בחברה הישראלית ובצה"ל, הגיב להאשמות כנגדו. נדאף, כומר יווני-אורתודוקסי, מראשי העדה הארמית ומהפעילים הבולטים לגיוס נוצרים דוברי ערבית לצה"ל. נדאף פועל על-מנת לשלב את בני עדתו בחברה הישראלית, וסובר כי תרומה לחברה תוך השוואת החובות והזכויות של בני המיעוטים במדינה היא מפתח להשתלבותם, שמואשם בימים האחרונים בתקיפה מינית של חיילים מהעדה הנוצרית, זאת בתמורה להקלות והטבות שהבטיח להם.



בהודעה שהוציא לתקשורת בעקבות תלונה נוספת שהוגשה נגדו הבוקר (שבת), אמר כי "אין גבול לשקרים, להמצאות, לעלילות ולציניות המופעלים כלפי. מסתבר, שגם לאחר טקס הדלקת המשואות בו המדינה הוקירה את פועלי למען גיוס נוצרים לצה"ל, אותם גורמים ממשיכים לנסות ולהשמיד אותי ציבורית - למרות שבדיקות הפוליגרף שעברתי הוכיחו בוודאות שלא ביצעתי כל מעשים מהסוג המתואר. מזימתם של חורשי רעתי לא תסתייע בידם. כמות התמיכה לה אני זוכה בקרב הקהל הנוצרי והיהודי היא אדירה. אני מבקש מהמשטרה לחקור לעומק את כל הנוגעים בדבר ולהוציא את האמת לאור". 


"אויביי מבית חוצים את כל הגבולות"

הפרשה התפוצצה כשבוע לפני טקס הדלקת המשואות המסורתי ביום העצמאות, שם הדליק נדאף משואה לציון פעילותו למען העדה הנוצרית בישראל, אם כי פעילות זאת, הביאה עליו ביקורת רבה מצד הציבור הערבי בישראל, ביקורת המאשימה את נדאף ואת מדינת ישראל בשימוש ציני בשסע הנוצרי- מוסלמי לצורך "הפרד ומשול". נדאף טען כי מקור התלונה הוא באותם מתנגדים פוליטיים שמנסים לפגוע בו ובפועלו. "אויביי מבית חוצים את כל הגבולות ומגדילים את העלילות וסיפורי הבלהות נגדי" טען נדאף, והוסיף: "מדובר בחייל שהורשע וריצה עונש מאסר בכלא צבאי על השלכת רימון צה"לי במסגרת סכסוך אזרחי, ועל עדות מופרכת כזו מנסים להשחיר את פני? לא יעזור לאיש, לא אירתע ואמשיך לפעול למען גיוס חיילים נוצרים לצה"ל. ואגב, בבדיקות הפוליגרף שערכתי פעמיים שללתי כל הטרדה ויצאתי, כמובן, דובר אמת".

נמצא דובר שקר

תחקיר ערוץ 2 חשף שיחות שביצע נדאף, עם חיילים שנזקקו לסיועו, הכוללות רמיזות מיניות, ובהן נשמע מבקש טובות הנאה תמורת הבטחה לאישורי כניסה לפלסטינים. לבקשת חדשות 2, הכומר נדאף עשה בדיקת פוליגרף שבה נמצא דובר שקר בשאלות הרלוונטיות העולות מן העדויות ומוצגות בתחקיר.



גם בתגובה לתחקיר, התנגד נדאף לטענות נגדו ואמר "גורמים פליליים בקהילה, יחד עם גורמים שהקנאה בהצלחת מפעל חיי העבירו אותם על דעתם, חברו כדי למנוע ממני לקבל הכרה על תרומתי למען גיוס ערבים נוצריים לצה"ל. גורמים אלה ביצעו פשע מתוחכם נגדי ונגד הפורום והצליחו לייצר מצגי מרמה נגדי באופן שייראו אמתיים כביכול. האמת היא שלא עשיתי דבר כלשהו מהמתואר בכתבה – לא פגעתי מינית באיש, לא ניסיתי לפגוע באיש, ולא פעלתי להסדרת רישיונות לפלסטינים לבוא לישראל. אבל הגורמים העויינים, שלצערי נתתי בהם אמון עד כדי עבודה בקרבתי – ניצלו את האמון והשתלטו על דפי הפייסבוק שלי, ואף על המסרים בפלאפון שלי כדי לכתוב דברי שקר, בשמי כביכול. אלוהים יעניש אנשים אלו על הפגיעה בי, באשתי ובשני בני המשרתים עתה בצה"ל. ערכתי שתי בדיקות פוליגרף אחת אצל המבקר הפנימי של איגוד בודקי הפוליגרף ובמכון פוליגרף נוסף ושתיהן אוששו את דברי האמת שלי. מכיוון שאני בטוח בצדקתי הגשתי ללא כל חשש תלונה במשטרה ואני בטוח שזו תגלה את האמת ותחשוף כי מדובר במזימה נגדי".



האב ישראל נדאף פוגש את יו"ר הכנסת, צילום: דוברות הכנסת
האב ישראל נדאף פוגש את יו"ר הכנסת, צילום: דוברות הכנסת


תמיכה למרות החשדות

לאחר התפוצצות הפרשה עלו קולות שקראו לבטל את השתתפותו בטקס הדלקת המשואות "אני לא רוצה לראות אותנו כחברה בישראל, את כל הבכירים בטקס נבוכים כשהכומר ידליק את המשואה ובעוד חודשיים יהיו עוד תלונות ויתבררו הדברים. הוא צריך להסיר את המועמדות שלו". עוד אמר עו"ד פלטק כי "שרת התרבות והספורט מירי רגב, צריכה לכנס את הוועדה שבחרה במדליקי המשואה. אם היא רוצה למצוא את עצמה נבוכה בעוד חודש או חודשיים שתמשיך בעקשנות הזו". עו"ד אייל פלטק, המייצג את המתלונן נגד נדאף.



למרות טענות אלו שרת התרבות והספורט, מירי רגב, האחראית לטקס הגנה על נדאף והשתתפותו בהדלקת המשואות, אשר לא בוטלה.