שרב כבד היה אתמול בארץ אבל החדשות הרעות הן שזה רק הפרומו (הקדימון) למה שמחכה היום (ראשון) ומחר. בשירות המטאורולוגי בבית דגן מזהירים מפני עומסי חום כבדים עד קיצוניים. האוויר "יעמוד" ורק לאורך החוף צפויות רוחות צפוניות ערות. החזאית התורנית עליסה רזי מסרה כי רק מחרתיים צפויה ירידה ניכרת בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם מהרגיל.



אתמול בצהריים נמדדו באילת 43.5 מעלות, בבקעת הירדן 42.4, בכנרת 40.5, בשפלה 38, במישור החוף 35, ובירושלים  34. בהרי הגליל ובצפת נמדדו 32 מעלות, בחיפה 35. היום יהיה הרבה יותר חם: באילת 46 מעלות, בבאר שבע 43, בטבריה 44, בלוד  42, בתל אביב 35, ובחיפה 37.
 
החום גרם לפגיעות בנפש. ילדה בת 8 פונתה אתמול במצב קשה כשהיא סובלת ממכת חום לאחר שטיילה בנחל גזית סמוך לכפר תבור. צוות מד"א פינה אותה לבית החולים העמק בעפולה. "הילדה חולצה כשהיא בהכרה, מבולבלת ותשושה", סיפר הפרמדיק אייל בן משה. לאחר כמה שעות חל שיפור במצבה.
 

שלשום חולץ מטייל בן 63 לאחר שהתייבש בנחל אל־על שבגולן. הוא פונה במסוק לבית החולים זיו בצפת, לאחר שחולץ על ידי יחידת חילוץ גולן. השרב הבריח אתמול המונים לחופי הרחצה. "החופים התמלאו כבר בבוקר", סיפר מנחם (קיגן) כהן, מציל ותיק בתל אביב.בשל עיצומים סיימו המצילים את עבודתם ב־14:00 וכך יהיה גם בימים הקרובים, אלא אם ייפתר הסכסוך עם משרד הפנים.
 
במד"א מזהירים שהחום הכבד עלול לסכן חיי אדם, ובמיוחד תינוקות, ילדים וקשישים, וכי יש להרבות בשתיית מים, לפחות שלושה ליטר ביום (למבוגר). כמו כן, יש להצטייד בכובעים, בקרם הגנה ובלבוש מתאים, להישמר מפני סכנה של השארת ילדים ותינוקות ברכב סגור, ולהימנע לחלוטין מפעילות ספורטיבית בשעות החום הכבד.
 
במד”א מזכירים למשפחות שבהן ישנם קשישים או מוגבלים לשמור עמם על קשר בתדירות גבוהה מהרגיל, ולוודא שיש בהישג ידם שתייה קרה, וכי הם נמצאים במקום מוצל וקריר ואינם מראים סימנים של התייבשות או פגיעת מכת חום