שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, שוחח היום (ראשון) עם משפחתו של הקצין רועי קליין והתנצל על הדברים השנויים במחלוקת שכתב יועצו של השר, משה בן זקן. "שוחחתי לפני דקות אחדות עם שרה, רעייתו של רועי קליין ז"ל, ועם אהרון אביו, בעקבות פוסט אישי, פוגעני ומיותר שפרסם בשבוע שעבר אחד העובדים בלשכתי", כתב יעלון ברשתות החברתיות.



השר הביע את התנצלותו והוסיף: "בשיחה הבהרתי להם כי אני מתנצל על הפרסום ומתנער לחלוטין מהדברים, שלא נכתבו על דעתי ואינם משקפים את עמדת מערכת הביטחון וצה"ל, כמו גם את עמדתי ואת הוקרתי לרועי ולמורשת הגבורה שהותיר אחריו. הערתי על כך לעובד, שהסיר את הפוסט עוד באותו הערב".



כזכור, היועץ משה בן זקן, המשמש כיועץ פוליטי של יעלון כתב בפייסבוק פוסט לזכר חברו לוחם בגולני, שמעון דהן ז"ל, שנהרג באותו אירוע בו נהרג קליין וכך תיאר את האירוע מנקודת מבטו. "בלב המלחמה בבירת לבנון בינת ג'בל מול עשרות מחבלים חמושים ומצוידים היטב, בשיקול דעת מוטעה שהפך לגיבור לאומי, כשהחליט כנגד כל ההוראות והסיכויים באור יום לשפר בתים ולפרוץ דלת ממולכדת ולמשוך תשומת לב, הסמג"ד רועי קליין שלאחר שהתראת בו וביקשת לא לפרוץ אלא לתפוס מחסה ולשמור על החברים עד הערב עד שירד האור אבל נענית בשלילה".



עוד הוא כתב "ומיד בזמן הפריצה התקלתם. רועי שהכניס אתכם למלכודת האש קפץ על הרימון לחפות על הטעות ואתה בתמימות שלך עמדת מול עשרות רשעים ארורים מחבלים מלאים בשנאה הורדת כמה אבל לא הצלחת שלא להיפגע". בן זקן הוסיף וכתב "בזמן שנלחמת חבריך תפסו מחסה הסתתרו על עצים וברחו לבתים אחרים אתה בשלך הסתערת והגנת על המולדת".



את הפוסט סיכם בן זקן במילים אישיות לחברו שנהרג ולו הוא הקדיש את הפוסט "שמעון אתה הדוגמא לחייל גיבור ולא כמו בעידן של היום שמנסים כל יום לצייר חייל גיבור אחר".



לאחר פרסום הדברים מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: העוזר כתב את הדברים על דעת עצמו, והם אינם משקפים את עמדתו של שר הביטחון. הוא עמד על טעותו ומחק את הפוסט".



רועי קליין ז"ל. צילום: ויקיפדיה
רועי קליין ז"ל. צילום: ויקיפדיה