"ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יעלון נפגשו הבוקר וליבנו ביניהם את הדברים", נכתב בהודעה שיצאה מטעמם של ראש הממשלה ושר הביטחון, שנפגשו הבוקר לשיחת הבהרה לאחר המתיחות שנרשמה אתמול בין השניים. " אין ערעור, ולא היה כזה, על כך שהצבא כפוף לדרג המדיני והקצינים חופשיים להביע את דעתם בפורומים הרלוונטיים", נכתב עוד בהודעה. 



השניים נועדו הבוקר במעון ראש הממשלה בירושלים בעקבות קריאתו של יעלון למפקדי צה"ל לומר את אשר על לבם, גם אם דבריהם נוגדים את עמדת הדרג המדיני. כזכור, אמש זימן ראש הממשלה את שר הביטחון לשיחה דחופה לאחר עמדות סותרות לגבי מה מותר לקציני צה"ל לומר ואיפה. 



דברי שר הביטחון נאמרו על רקע סערת דברי סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן, שאמר בערב יום השואה כי הוא מזהה תהליכים בחברה הישראלית שהתרחשו לפני 70 שנה, וכן על רקע הביקורות שנשמעו נגדו. בפנייה לנוכחים ובביקורת מרומזת על ראש שהממשלה אמר יעלון: "גם הערב אני שב ודורש מכם ומפקודיכם: "המשיכו לומר את אשר על לבכם. עשו זאת גם אם הדברים אינם חלק מהזרם המרכזי, ואף אם הם חולקים על רעיונות ועמדות שהפיקוד הבכיר או הדרג המדיני אימצו".



בתגובה לדברים נמסר מלשכת נתניהו כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו נותן גיבוי מלא לצה"ל, מפקדיו וחייליו. ראש הממשלה איתן בדעתו שהשוואה לגרמניה הנאצית היתה אמירה לא ראויה, בעיתוי לא ראוי וגרמה לישראל נזק בזירה הבינלאומית. מפקדי צה"ל אומרים את דעתם בחופשיות, בפורומים הרלוונטיים ובנושאים שתחת אחריותם. צה"ל הוא צבא העם וצריך לשמור אותו מחוץ למחלוקות פוליטיות".



השר יובל שטייניץ מהליכוד מתח בראיון בלי צה"ל ביקורת חריפה על התנהלות שר הביטחון: "הדברים הללו הם טעות אומללה - אצל בן גוריון זה לא היה קורה". 



"אני לא מבין מה המניעים של שר הביטחון. אני חושב שתפקיד קלאסי של שר הביטחון זה להחדיר משמעת לצבא ולדאוג שמה שקורה עכשיו, שהוא לא טוב לצה"ל, ייפסק", תקף שטייניץ, "אני בטוח שהרמטכ"ל והאלופים מאוד מצטערים על זה ששוב אחרי השיחה אתמול - צה"ל נגרר ללב הוויכוח הפוליטי".



הדברים כבר מעוררים סערה בליכוד ומקורבי שר הביטחון יעלון בעקבות הביקורת שהטיח בו שטייניץ: "לדברים של שטייניץ יהיה תוקף רק אם יאמרו בשבת תרבות".