בעקבות מזג האוויר הקיצוני נאלצו כוחות כיבוי האש לטפל בארבעת הימים האחרונים ב־3,745 שריפות ברחבי הארץ. מאות צוותים עסקו מדי יום בכיבוי שריפות; 260 צוותים הועסקו ביום ראשון, שבו נרשמו טמפרטורות קיצוניות בחלקים רבים בארץ. גם אתמול נרשמו טמפרטורות שיא, בעיקר בדרום, שם נרשמו 47 מעלות בקיבוץ יטבתה ורף ה־40 נחצה באזורים רבים ברחבי הארץ.
 
שריפה פרצה בחורשה, סמוך לבית הספר א־נג'אח בעיר רהט. כוחות הכיבוי השתלטו על השריפה ולא נרשמו נפגעים.
 
עבור הבדואים, שאלפים מהם מתגוררים בכפרים לא מוכרים, יש שיטות מסורתיות להגנה מפני החום. שייח' סיאח א־טורי, תושב אל־עראקיב, סיפר אתמול כי "הבדואים התגוררו בעבר באוהל שהרוח עברה דרכו, ובקיץ הם היו עוברים ביחד עם האוהל לגבעה. הם חיו חיים טבעיים, לא כמו המפונקים של היום, שלא זזים בלי מזגן. הפתגם הבדואי העתיק אומר, שמה ששומר עליך מהקור, שומר עליך גם מהחום. כשמתלבשים טוב, הגוף רטוב מזיעה ושומר על עצמו ממכת שמש".
 

למרות עצה זו, במרבית חלקי הארץ העדיפו לסמוך על צוותי כיבוי האש במקרי חירום. 
 
ממכבי האש נמסר כי מראש הנקרה ודרומה הופעל נוהל "יום קיצון" שתכליתו הגברת כוחות בכל אירוע שריפה. נוהל כזה פירושו ביטול חופשות של כל לוחמי האש בימי השרב בכל הגזרות. תגבור כוח אדם ובעיקר רענון כל הנהלים ופיזור נקודות הזנקה כדי לקצר טווחים וזמנים. כמו כן הוכנסו לכוננות מטוסי הכיבוי. במקביל לוחמי האש מקבלים תדריכים למניעת התייבשות, וצוותים נערכים לקידום מי שתייה באירועים מתמשכים. קק"ל ורשות הטבע והגנים ערוכים גם להגיש מענה מהיר בעוצמה מרבית לכל שריפה בשטח פתוח. אחת השריפות הגדולות שפרצו הייתה סמוך לשוק הסיטונאי בשכונת גבעת שאול בירושלים, שגרמה לסגירת קטע מכביש 1 לכיוון ירושלים למשך כשעה.
 
בימים האחרונים העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי לכ־500 בני אדם שנפגעו מגל החום, עשרות מהם כתוצאה מהתייבשות. 200 בני אדם התעלפו כתוצאה מהחום הכבד ומאות נוספים סבלו ממכות חום, בהם גם ילדה שהתמוטטה במסלול הליכה בצפון והועברה להמשך טיפול בבית החולים.
 
לא רק בני אדם נפגעו מהחום. בקיבוץ גזית בעמק יזרעאל התגלו שני צבאים שנפגעו ממכת חום. רכז ההשקיה של הקיבוץ הצליח במבצע מיוחד להציל את חייהם, כאשר לשניים ניתן עירוי נוזלים, ולאחר מכן הם הועברו להמשך טיפול בבית חולים בבעלי חיים.
 
למרות מזג האוויר הלוהט, אמש כבר נרשמה ירידה קלה של בין 3 ל־6 מעלות, שהורגשה במישור החוף ובשפלה. 
 
החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אסף רייצפלד, ציין שהיום כבר צפויה הקלה ניכרת בעומסי החום הכבדים ובמקומות מסוימים אף צפויה ירידה של 6־8 מעלות. עם זאת, עדיין יהיה מעט חם מהממוצע. מחר תחול ירידה נוספת בטמפרטורות וכבר יהיה קר מהממוצע. גם ביום חמישי צפוי מזג אוויר דומה