תאונת עבודה טרגית: נקבע מותו של פועל כבן 46 שנלכד הבוקר (שלישי) במנהרה שככל הנראה קרסה עליו, בעת ששהה בה כשהוא נוסע על טרקטור כחלק מעבודתו באתר בנייה סמוך לקיבוץ רשפים. התאונה אירעה למרגלות הר הגלבוע באתר הקמת תחנת הכוח "אגירה שאובה" הסמוך לקיבוץ. משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות התאונה של הפועל, מפעיל ציוד מכני כבד, בשיתוף חוקרי תאונות עבודה של משרד התמ"ת. 

עם קבלת ההודעה על האדם הלכוד, יצאו למקום שבעה צוותים מתחנת עפולה. צוותי החילוץ עצמם פעלו תוך כדי שגם להם נשקפת סכנה גדולה של התמוטטות נוספת של חלקי המנהרה. החובשים והפרמדיקים של מד"א שטיפלו בו לאחר ההגעה אליו דיווחו כי הוא סובל מפציעה רב מערכתית וכי הוא ללא סימני חיים  ולכן נאלצו לקבוע את מותו. 
פועל נלכד תחת מנהרה ברשפים
פרמדיק מד"א רומן בלמן שהגיע למקום, סיפר: "הגענו למקום בשעות הבוקר המוקדמות לאחר שקיבלנו קריאה על פועל שנלכד תחת במנהרה שככל הנראה חלקה קרסה עליו. לא היה ניתן לגשת לפצוע והתחלנו במאמצי חילוץ מתקדמים וממושכים בשיתוף עם כוחות הכיבוי. לאחר כשלוש שעות הצלחנו לחבור אל פצוע וזיהינו שהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב-מערכתית קשה. הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

המנהרה שקרסה. צילום: כבאות והצלה מחוז צפון



מוות מזעזע: פועל נלכד במעבד מזון תעשייתי


מידי יום ישנם דיווחים על תאונות עבודה קשות של פועלים באתרי בנייה, לרוב של נפילות מגובה רב, שמובילות לפציעות קשות ולמקרי מוות. בחודש נובמבר האחרון דווח על תאונה טרגית נוספת בצפון הארץ, כשפועל בן 25 שעבד במפעל "חטיפי העמק" במגדל העמק נפל ונלכד במעבד מזון תעשייתי. כוחות ההצלה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו וחובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו כי הצעיר נמצא ללא סימני חיים לאחר שנלכד בתוך המכונה.

כמו כן, הוזעקו שלושה צוותים של לוחמי האש מתחנת אזורית נצרת כדי לחלצו. פרמדיקית מד"א איריס אוקסוסמן שהגיעה למקום סיפרה: "כשהגענו ראינו גבר מחוסר הכרה ללא סימני חיים לאחר שנלכד באחת המכונות ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

כוחות הכיבוי במפעל במגדל העמק. צילום:כב״ה מחוז צפון


מטחנת הבשר בה נלכד הפועל במגדל העמק. צילום: דוברות כב"ה מחוז צפון