חומר מסוכן דלף הבוקר (שלישי) על הקרקע בשדרות משה דיין בשכונת פסגת זאב בירושלים. בגל"צ דווח כי מדובר בחומר בשם פורמלדהיד המשמש כחומר חיטוי בלולי תרנגולות, ואשר בחשיפה ארוכת טווח הוא מסרטן ברמה וודאית. בחשיפה קצרה, החומר גורם לגירוי עז בעיניים ובמערכת הנשימה והעיכול.



החומר נשפך ממשאית על פני הרחוב, וכתוצאה מכך תושבים באזור מדווחים על הקאות וצריבות בעיניים, ומטופלים על ידי מד"א. כשבעה מבוגרים ושלושה ילדים, ביניהם ילדה בת חמש הסובלת מאסטמה, אושפזו בבית חולים "הדסה הר הצופים" בעיר, עקב חשיפה לחומר. מצבם קל והם סובלים מכאבי ראש ובחילות.



פרופ' רות סטלניקוביץ, מנהלת חדר המיון של "הדסה הר הצופים" סיפרה ל"מעריב אונליין": "הגיעו אלינו למיון כעשרה אנשים מהם ארבעה ילדים שאחת מהם ילדה הסובלת מאסטמה. הנפגעים הפגינו תסמינים שונים ביניהם צריבה וגירויי בעיניים, צריבה בגרון, סחרחורת וחולשה. בשני מקרים אנשים התלוננו על בחילות ואחת הנפגעות סבלה מהקאות. בין הנפגעים היה חייל. הבדיקה הפיסיקאלית של כולם היתה תקינה. הם היו חולים הכי קלים בחדר מיון סופר עמוס והם שוחררו תוך זמן קצר לביתם".



צוותי החומרים המסוכנים והניטור של כבאות והצלה ירושלים הצליחו לשטוף ולאסוף את החומר הכימי. לאחר ביצוע ניטור יסודי של כל האזור באמצעות גלאים ואמצעים נוספים, וכן הערכת סיכונים שבוצעה בשטח, הוחלט על סיום ההסתגרות האזרחים באזור וחזרה לשגרה מלאה. נסיבות האירוע נחקרות. 



בחודש מרץ פגעה רכבת מטען סמוך לדימונה בשלושה קרונות שעמדו על המסילה. אחד הקרונות הכיל ברום, וכתוצאה מההתנגשות אותרה דליפה של החומר. ארבעה בני אדם נפצעו קל באירוע, בהם שניים שסובלים מחבלות קלות ופונו למיון ושניים שסבלו מצריבות בעיניהם ופונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. גם שם התושבים הונחו לא לצאת מבתיהם. 





זירת הדליפה בירושלים. צילום: דוברות כב"ה ירושלים