בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (רביעי) פה אחד את המחבל נור א-דין אבו חאשיה, שדקר למוות את החייל אלמוג שילוני בסמוך לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב בנובמבר 2014, ברצח בכוונה תחילה. גזר הדין יינתן במועד מאוחר יותר, והוא צפוי לקבל מאסר עולם. 



השופטת מרים דיסקין כתבה בהחלטתה כי זוהי "פרשת רצח נוראה ומכמירת לב. בה נקטלו חייו של החייל אלמוג שילוני. לא מדובר בתקיפה ספונטנית. הנאשם רכש סכין ושעיניו צדו את החייל הוא החליט להוציא לפועל את תוכניתו השטנית". עוד נכתב כי "הנאשם הודה באופן ברור בביצוע הרצח וברצונו לחטוף ממנו את הנשק. הוא המשיך לדקור את המנוח כשהיה מוטל על הרצפה כשהוא פצוע וחסר אונים".



כמו כן, השופטים דחו את טענתו של הנאשם כי התכוון רק לפצוע את החייל כדי שירו בו והוא יהפוך לשאהיד. 


המחבל, נור א-דין אבו חאשיה, ביקש לקבל את ההחלטה בדבר עונשו כבר היום, אך הפרקליטות כאמור התנגדה לכך וגזר דינו יינתן בהמשך. הפרקליטות צפויה לבקש עונש של מאסר עולם. הפרקליטה הדס פורר גפני הביעה שביעות רצון מההחלטה: "בית המשפט קיבל את כל הטענות וקיבל גם את הטענה של ניסיון חטיפת הנשק. אלמוג נלחם כדי שהוא לא יצליח. אם הוא היה מצליח לחטוף את הנשק הוא היה רוצח עוד אנשים".



שילוני הובא למנוחות יום לאחר הרצח בהר הרצל בירושלים. קרוב ל-1500 בני אדם הגיעו להלוויה ללוות אותו בדרכו האחרונה.
 
אביו של אלמוג ספד לו בהלוויה ואמר לו: "איזה פיקדון קיבלנו. בן יקר שלנו, קיבלנו אותך כפיקדון. אנחנו יודעים שאין שום בית דין של מעלה למי שלא מלאו לו 20 שנה, אבל אתה היית מושלם. לפני הצבא סייעת לזקנים ערירים ואני ידעתי אלוהים שבשמיים, ידעתי כל הזמן, שזה לא ילד רגיל. כזה תמים, ללא אף מום".
 
אחיו התאום, סהר, לא השאיר עין אחת יבשה כשאמר: "אלמוג, אמרו לי להכין כמה דברים עליך, אבל אתה בטח רוצה שאגיד שהכל בסדר ושאתה שומר עלינו מלמעלה. אתה האדם הכי ענק בעולם, כל מי שהכיר אותך באמת רק התגאה בך, ובתור האח התאום שלך, חצי השני שלך, הכי גאה בך.