לאחר שבוע של תהפוכות פוליטיות, התקיימה הערב (שבת) הפגנה בכיכר הבימה תחת הכותרת "עוצרים את ממשלת הטירוף", שיוצאת נגד הצטרפותו של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן לקואליציה. להפגנה, שאורגנה על ידי פעילי שמאל ולא על ידי גוף ממוסד, הגיעו מאות אנשים וקראו "ביבי לך הביתה" ו"ליברמן שר מלחמה" בין המפגינים שרובם היו צעירים, וכללו אנשי מרצ ושלום עכשיו, הייתה גם יעל דיין שאחזה שלט של התנועה. 



למרות שבאירוע נכחו גם קומץ מפגיני ימין כשבראשם הצל, הראפר שצבר קהילת תומכים ימנית, חצצו בין שתי הקבוצות שוטרים וההפגנה הייתה רגועה. מפגיני שמאל ניסו להגיע לצד של יריביהם על המפה הפוליטית מספר פעמים ולעורר פרובוקציה אך הורחקו על ידי השוטרים. 



בתיאור האירוע בפייסבוק נכתב כך: "כמה עוד נשלם בדם על משחקי הפוליטיקה הנמוכים של נתניהו? כמה עוד נוותר על המדינה שלנו בשביל טירוף הדעת של ליברמן? אסור יותר להניח לנתניהו, אסור להניח לממשלת הימין המסוכנת ביותר אי פעם להמשיך לחרב, להרוס, לזרוע שנאה ופחד. מדינת ישראל נהרסת, כל סיכוי לחיים טובים יותר בשלום, בדו קיום, בכבוד הולכים ונעלמים תחת ממשלת הזדון. עונש מוות, יהודה גליק חבר בקואליציה, בנט שר החינוך, ליברמן שר הביטחון - ממשלת נתניהו מסוכנת לישראל. מוות במקום תקווה, שנאה ופחד במקום סולידריות - את הטירוף הזה חייבים לעצור".



כאמור, ההפגנה באה עקב כניסתו של ליברמן לקואליציה והפיכתו לשר הביטחון, מהלך שפורסם לראשונה ב"מעריב". מרבית השרים הבכירים של הליכוד בירכו על המהלך וקראו לליברמן לסיים את המשא ומתן בתוך זמן קצר, שכן הם רואים בו שותף טבעי לקואליציה של הליכוד. עם זאת, מתוך מפלגתו עלו קולות אחרים: ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, שהייתה מספר שתיים במפלגה, הודיעה אתמול על פרישתה מ"ישראל ביתנו". חברת הכנסת הסבירה הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח בחדשות 2 כי יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן,כלל לא יידע אותה על המו"מ להצטרפות לממשלת נתניהו. 



"בטרם נכנסתי לפוליטיקה הובטח לי כמה דברים - נושאים של דיור ציבורי, מעוטי יכולת וקשישים, אותם אנשים שהם באמת שקופים בציבוריות. ובנקודה הזאת, שבה אתה באמת יכול להביא בשורות - אני מגלה שנעשה משא ומתן שאני ממודרת לחלוטין ממנו", סיפרה לוי-אבקסיס. "הייתה כוונה שאני לא אדע - כדי שאני לא אעמוד על הנושאים החברתיים. המשא ומתן הזה כבר הסתכם, הדברים החשובים הסתכמו. ביום רביעי בערב הוא התקשר אליי והבנתי שלא קיבלנו את הדברים שדרשתי", הסבירה חברת הכנסת, שהחליטה לפרוש מהמפלגה אך לא מהכנסת.



השתתף בהכנת הכתבה: אבשלום ששוני.