יממה לאחר שהוכה באופן קשה מאוד ואף טופל בבית החולים, האזרח הבדואי שהוכה לעיני ההמון ע"י שוטרי מג"ב, מאייסם אבו אל-קיעאן (19) מספר לראשונה על שאירע. התקרית התרחשה אתמול ב"סופר יודה" מול עיריית תל אביב, כשהצעיר הותקף על ידי שוטרי מג"ב בלבוש אזרחי לאחר שסירב להזדהות מול אנשי משטרה.



בשיחה שקיים הבוקר (שני) הצעיר בשיחה עם ניב רסקין בגל"צ, הוא סיפר על האירוע שתועד ע"י עוברי אורח שהיו באזור. "אני עובד בסופר הזה, חזרתי ממשלוח ואז עצר אותי השוטר וביקש ממני תעודת זהות. אמרתי לו שאני לא מוציא אותה לפני שהוא יביא שוטר על מדים. הוא ענה שהוא שוטר ויש לו תעודה, אבל אפילו לא אמר לי למה עצר אותי ומה הוא רוצה. כלום. אמרתי לו שיביא מישהו על מדים, וההם התחילו לתת לי מכות. כאשר הגיע הצוות הנוסף אף אחד מהם לא היה במדים של שוטר ואף אחד מהם לא שאל על תעודת הזהות - הם פשוט התחילו להרביץ".



"ביקשתי מהם להפסיק וניסיתי להגן על עצמי מהמכות שקיבלתי בפנים, בעין ובגב אבל לא יכולתי. היו שם כמה שעבדו איתי בסופר אבל הם לא יכלו לעזור, לא התערבו. כל מי שהיה שם לא יכול היה להתעסק איתם כי יש משטרה, הם לא יכלו להתערב בין המשטרה והאזרחים. היו מלא אנשים שהסתכלו ושאלתי את השוטרים 'מה אתם רוצים ממני, למה עצרתם אותי', אבל אף אחד לא הסביר או עונה והם המשיכו להרביץ", סיפר.



קטטה בין שוטרי מג"ב לעובד ערבי בתל אביב

כמה זמן נמשכו המכות?


"עד עכשיו לא ראיתי את הסרטון אז אני לא יודע כמה זמן זה לקח. כמה אנשים תפסו אותי למטה כדי לעלות על הגב והפנים, אבל אני לא זוכר זמנים".



איך זה נגמר?


"עד שבא מישהו עם אזיקים, תפסו אותי על הרצפה במשך שלוש דקות".



המשטרה טוענת שאתה זה שהתחיל את ההתפרעות, שאתה נשכת אחד מהם
"אני לא התחלתי כלום בקטטה. אחד מהם היה עם היד שלו בפה שלי אחד בעניים שלי - אני קיבלתי מכות בכל הגוף שלי וצעקתי להם שיפסיקו. אולי נשכתי אותו בטעות אבל לא נשכתי אף אחד בכוונה. אני ניסיתי לעצור אותם ולהוריד אותם ממני".



זה קרה לך כבר בעבר שביקשו תעודת זהות?


"זה קרה לי כשהייתי בדרך לביתי אבל לא באזור הסופר. אני רוצה שהשוטרים יגידו את האמת, הם התחילו את הכל".



"בריונים על אזרחי"


קובי כהן, מנכ"ל סופר יודה, שמכיר את העובד שהותקף, עלה לשידור גם כן וסיפר: "פגשתי את מאייסם אתמול בבית החולים וראיתי כמה מצבו קשה. ליבי יוצא אליו וחבל שהאירוע הזה התרחש. זה לא היה צריך להגיע למצב הזה בשום צורה. חשוב שבסופו של יום יהיה תהליך של בדיקה, מערכת המשטרה וכוחות הביטחון צריכים ליצור הליך שיילמד איך פונים לאנשים, איך מטפלים בסירוב ולא לשלוח קבוצה של בריונים על אזרחי ותוך שנייה אחת לרסק לאדם את החיים. זה בלתי נסבל ומי שצריך לעשות חשבון נפש זה המפקדים האלה שולחים את השוטרים לחפש שב"חים ברחובות תל אביב. זה לא יכול להיות שנמשיך לחיות ככה במדינה".



אחמד אבו אל-קיעאן, אביו של הצעיר שהותקף, סיפר גם הוא על הרגעים הקשים שחווה בנו: "אני המום וחסר אונים. איך המשטרה עושה דבר כזה? איזה אמון יש לי במשטרה כעת? אני מקווה שלא נגרם לו נזק קשה". על הטענה כי בנו החל בקטטה, ענה: "אין דבר כזה, אפילו הלקוחות שלו מכירים אותו - אין מוכר כמוה וידוע שהוא ישראלי. אוי ואבוי זה איום ונורא וצריך לבדוק את התנהגות הקודקודים של מי שנותן את הפקודות. מדובר בילד שמשכיר דירה באזור והוא הולך ללמוד רפואה ועובד בסופר. אנחנו משקיעים בילד ומותקפים ע"י המשטרה. זו זגענות". 


המשטרה: הוא סרב להזדהות ותקף את השוטרים


כבר אמש נמסר מהמשטרה בעקבות התקרית: "לאור גל פיגועי הטרור, ובאופן כללי כחלק ממשימות ביטחון הפנים, משטרת ישראל פועלת בנחישות לאיתור וסילוק שוהים בלתי חוקיים מרחבי המדינה למען ביטחון הציבור. מתחקור ראשוני עולה כי לוחמי מג"ב זיהו צעיר שעורר את חשדם וביקשו ממנו להזדהות. החשוד סירב להזדהות תוך שהוא מגדף ותוקף את השוטרים ואף נושך את אחד מהם". 

עוד נמסר מהמשטרה כי "על מנת לבצע את המעצר, נאלצו השוטרים להשתמש בכוח בעוד החשוד ממשיך לתקוף אותם באלימות. כתוצאה מעוצמת האלימות שהופנתה כלפיהם פונו שני שוטרים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב, כשהם סובלים מחבלות ונשיכות. יחד עם זאת, בהתאם לנוהלי המשטרה וכמקובל באירועים בהם נאלצים שוטרים להשתמש בכוח לצורך ביצוע תפקידם, כלל החומר ישלח לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים". משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות כנגד כל מי שמסכן את חיי האזרחים בישראל".