תושבת אחד המושבים בצפון, אלמנה כבת 60 הסובלת ממחלה קשה, זכתה לסיוע משפטי יוצא דופן מבית משפט לענייני משפחה בנצרת הודות להתערבותו של אחמד דראושה מהכפר איכסל, סטודנט שנה ג' בבית הספר למשפטים במרכז האקדמי כרמל. 



דראושה נכח בבית המשפט במסגרת הקורס "קליניקה לשינוי חברתי באמצעות המשפט" אותו מובילות עורכות הדין שרית שטיינברג וליאת פרנקו, במהלכה הסטודנטים מסייעים לעורכי דין בייצוג אזרחים חסרי אמצעים הזקוקים לסעד מבית המשפט. "היא הגיעה לעמדה אותה איישנו בבית המשפט, ופרסה על השולחן כמות גדולה של דפים, חלקם מוקלדים על ידה בשל קשייה בדיבור. היא ביקשה לקבל מבית המשפט צו הגנה משכנים ומכרים אשר לטענתה מתנכלים לה ואף פוגעים ברכושה. שכנעתי את עורך הדין אליו התלוויתי לסייע לה, פניתי לקלדנית של השופט בבקשה שהשופט יואיל להמתין בטרם יעזוב את בית המשפט כי מדובר במקרה דחוף. פניתי גם למזכירות וביקשתי שפקיד אחד לפחות ימתין לשם חתימת והעברת הבקשה בדואר אלקטרוני לשופט. דאגתי לכך שהיא תגיש את כל הטפסים ואת והתצהירים הנדרשים".



הסטודנט אחמד דראושה. צילום: המרכז האקדמי כרמל
הסטודנט אחמד דראושה. צילום: המרכז האקדמי כרמל



"לאחר שנכנסנו לשופט ביקשתי ממנו רשות להביא את הדברים שכתבה לי תוך כדי הדיון בשל קשייה לדבר. השופט אישר זאת ושאל את עורך הדין שעמו הייתי יודע על הקשר שלי אליה. השופט הופתע כששמע שאני סטודנט למשפטים מהקליניקה במרכז האקדמי כרמל והקשיב ברוב קשב לדברים שביקשה למסור באמצעותי. לאחר הדיון עורך הדין שהיה איתי היה המום וגם הקלדנית אמרה לי 'כל הכבוד על מעשיך. אתה עוד תהיה עורך דין טוב ואמיץ', שיחזר הסטודנט דראושה.



דראושה המשיך לסייע לאותה אישה גם מחוץ לבית המשפט – ולבקשתה הפך לאיש הקשר שלה בלשכה לסיוע משפטי. "הזמנתי אותה למפגש בקליניקות במרכז האקדמי כרמל. היא עמדה מול הסטודנטים, דיברה מספר דקות בהתאם ליכולתה הבריאותית וסיפרה את סיפורה. בכיתה הייתה התרגשות עצומה מצד הסטודנטים. היא אמרה להם – הוא המתנה שאלוהים שלח לי, עוזר לי ומכבד אותי כאילו היה בן משפחה. היא הוסיפה כי עכשיו היא מסתכלת על החיים בצורה שונה - בצורה חיובית ואופטימית במיוחד לאחר שהכירה את הסטודנטים ואת המרצים של המרכז האקדמי כרמל", סיפר הסטודנט דראושה.



הקליניקות המשפטיות מהוות קורסים לכל דבר לסטודנטים המרכז האקדמי כרמל ומאפשרות לסטודנטים להתנסות במתן יעוץ וסיוע משפטי בעניינים דחופים לציבור הבלתי מיוצגים באמצעות האגף לסיוע משפטי והנהלת בתי המשפט.