למרות שהמחקרים וממצאי תאונות הדרכים קבעו כי אחד הגורמים המשפיעים ביותר לתאונות הדרכים הינה נהיגה תחת שכרות או השפעת אלכוהול וחרף העובדה שכבר בנובמבר 2010 תוקנה פקודת תעבורה שקבעה טיפול ברף מחמיר לנהגים שבנהיגתם קיים סיכון גבוה יותר לציבור, קרי נהגים חדשים, נהגים צעירים, נהגי משאיות ונהגי רכב ציבורי, דבר לא נעשה בנושא.
"על מנת לצמצם את התופעה, מתמקדת האכיפה בין היתר כנגד בתי עסק וסוחרים המוכרים אלכוהול לקטינים ובשנים האחרונות חוזקה באופן משמעותי האכיפה ברשת האינטרנט, בין היתר באמצעות חיזוק מערך הסייבר של המשטרה. לעניין זיוף אלכוהול, כמצויין בדו"ח, המשטרה אינה שותפה לקביעה כי מדובר בתופעה ועם זאת, מבצעת פעילות בתחום זה, בין אם על רקע תלונות ובין אם בפעילות חשיפה יזומה ורק לאחרונה נחשפה פרשה משמעותית בנושא, אשר הניבה כתבי אישום כנגד מספר מעורבים. נדגיש כי ממצאי הבקרה נלמדו לעומקם ובנושאים הספורים בהם נמצא כי יש מקום לשיפור וככל שהם מצויים תחת אחריות המשטרה ובסמכותה, נעשו ונעשות פעולות בהתאם כמפורט בדו"ח.
עוד מצא המבקר כי בניידות המתנדבים נעשה שימוש שלא תאם את ייעודן המבצעי וכך קרה שניידות מתנדבים הוקצו לשימושם האישי של מפקדים ושוטרים ולא ביצעו פעילות סיור בשטח.
המבקר מצא כי המשטרה לא מינתה קציני מתנדבים ובכ-20 תחנות משטרה לא הושלם מערך המתנדבים. עוד לטענתו המשטרה לא עמדה בדרישתה לרכוש מדים למתנדבים ובעיקר למתנדבי מג"ב וכך קרה שלא ניתן היה לגייס במהלך מבצע צוק איתן את אותם מתנדבים שכן לא היתה הקצאה תקציבית לרכישת מדים עבורם.
גם בתחום הכשרת המתנדבים על שלל התפקידים שהם מאיישים מצא המבקר כי תחום זה לוקה בחסר מה שפוגם באיכות תפקודם ויכולתם של המתנדבים ובכך מחבל בעבודה השוטפת של המשטרה ובמטרה שלשמה הוקם מערך המתנדבים.