התארגנות קבוצת "מיזם 100" של אזרחים להגנת בעלי החיים, שהפכה זה מכבר לזרוע בשירות המשטרה להגברת המודעות והאכיפה בקרב השוטרים לעבירות צער בעלי חיים, מתארגנת השבוע למבצע צבאי של ממש לקראת ל"ג בעומר שחל הערב (רביעי) וזאת בשל תופעה מזוויעה שהולכת ומתרחבת בשנים האחרונות. בני נוער שמוצאים בהשלכת חיות מחמד אל האש - מעשה קונדס.
מנתוני הפעילים שבקבוצת "מיזם 100" שנאספו בשיתוף המשטרה עולה התמונה המטרידה של התופעה: בל"ג בעומר אשתקד חולצו על ידי הפעילים 41 בעלי חיים (34 חתולים, 6 כלבים ואוגר) ברחבי ישראל, רגע לפני שהושלכו למדורות. רובם היו גורים. הגורים נמצאו בארגזים ליד מדורות, והפעילים שהגיעו לשם במקרה הצליחו לחלץ אותם בזמן בסיוע שוטרים.
"גם בחמש השנים הקודמות בהן אנחנו פעילים נרשמו כמה הצלות, אבל לצערנו במספר מוקדים ראינו בבוקר שלמחרת המדורות כמה מראות מזעזעים של בעלי חיים שנמצאו שרופים וללא רוח חיים", אומר שלומי צ'צ'קס, פעיל חברתי שעומד בראש "מיזם 100", והוסיף: "לצערנו, היו גם מקרים שבהם הפעילים לא הצליחו למנוע בזמן אסון. בשנה שעברה למשל אותר בפתח תקווה גור חתולים במצב קשה ליד מדורה והוא מת לפני שהצלחנו להציל אותו. לצערנו, מדובר בתופעה. בשנים האחרונות לא סיימנו ערב ל"ג בעומר ללא אירועים חריגים אף שכמובן מעורבות הפעילים ביחד עם המשטרה מגבירה את ההרתעה ומסייעת לצמצם את מימדי התופעה".

הפעיל החברתי מדגיש כי "בעבר שמרנו בסוד עצם קיום התופעה מחשש שניתן רעיונות למתעללים, אבל הבנו שילדים חושבים על זה לגמרי לבד ומתכננים בקפדנות את הזוועה: הם מחפשים מראש גורי בע"ח וכולאים אותם לפני ל"ג בעומר כהכנה למעשה האכזרי. אם בעבר גילאי המתעללים היה בעיקר סביב 15-17, בשנים האחרונות נתקלנו בלא מעט מקרים גם של ילדים בגיל 10-12 ואף פחות מזה".
ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מתגייס גם הוא על מנת לעצור את תופעת ההתעללות המחרידה בהשלכת בעלי חיים למדורות ל"ג בעומר, המוכרת היטב גם לווטרינרים. הארגון מעודד את חבריו לערוך סיורים בין המדורות ולהירתם לכל סיוע אפשרי. ד"ר משה רפלוביץ', יו"ר הארגון אומר: " בימים אלו אנו מתמקדים בעצירת התופעה המחרידה. מעשה בלתי נתפס החוצה כל גבול. אנו בארגון נפעל בערב המדורות ונסייר ביניהן כדי למנוע את סבל בעליי החיים. אנחנו מזמינים את כל חברי הארגון, ההורים, והילדים להצטרף לסיורים, לדווח על כל חשד למקרה כזה וביחד לעצור את התופעה".