שבוע של טרגדיות בים: אירוע נוסף של טביעה למוות בחופי ישראל. שני תיירים מגרמניה, גבר ואישה בשנות ה-50 לחייהם, טבעו למוות היום (רביעי) סמוך לחוף סירונית שבנתניה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום ביצעו בהם פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצו לקבוע את מותם. באירוע עצמו טבעו חמישה בני אדם, כולם בני אותה המשפחה, שלושה מהם צעירים בני 18 שהצליחו להיחלץ בכוחות עצמם, והשניים האחרים, ההורים - נמשו כשהם ללא רוח חיים ע"י חובש בכיר של מגן דוד יחד עם גולש שהתנדב לסייע בחילוץ.



חובש בכיר של מד"א, רז לוי, שביצע את החילוץ, סיפר: "היינו על החוף וטיפלנו בתיירת, כשאנשים בחוף הזעיקו אותנו כי היא הגיבה לא טוב לשתיית יתר של אלכוהול. היא סירבה להתפנות ובסופו של דבר אמא שלה הגיעה ופינתה אותה מהחוף. כשכבר קיפלנו את המיטה, יצא מהמים נער כבן 18 ובתנועות ידיים, צעקות רמות, לחץ, היסטריה ועיניים דומעות קרא לנו והצביע על הים. הבנו שמדובר בטביעה. בעודו מדבר, יצאו בכוחות אחרונים מהמים שתי צעירות בשנות העשרה המאוחרות, שחילצו את עצמן מטביעה. גם הן צרחו ובכו והיתה מהומה גדולה. קראנו לגלשן מבית ספר לגלישה שנמצא סמוך לשם בבקשה לסיוע".



עוד הוסיף לוי על החילוץ: "נכנסנו למים לחלץ את שני המבוגרים שטבעו ובמקביל פנינו לש"ג של החוף שארגן לנו גלגלי הצלה. חילצתי את הגבר והבחור הגולש חילץ את האישה. שחינו לכיוון והם היו במרחק של כ-10 מטר מהחוף. הכנסתי את הראש של הגבר לתוך גלגל ההצלה כשאני עם הראש מעל למים וחתרתי ביד אחת. בחור שנכנס על דעת עצמו למים לנסות לעזור התחיל לטבוע בעצמו וחילצנו גם אותו. ביצענו החייאה על החוף בשני האנשים שהיו מחוסרי הכרה ולאחר מכן הם פונו לבית חולים לניאדו. בהמשך, לצערי, נקבע מותם".



מבית החולים לניאדו נמסר כי מדובר במשפחה מגרמניה וכי אחת מבנות המשפחה, צעירה בת 14, עדיין נמצאת במיון ומצבה מוגדר קל. עוד נמסר כי הבחור (25) שניסה להציל את הטובעים הגיע גם הוא לטיפול בבית החולים, קיבל טיפול ראשוני ושוחרר לאחר מכן.




פעולות ההחייאה בחוף בנתניה. צילום: דוברות מד"א השרון


תיירת נוספת טבעה למוות בבת ים


רק אתמול אירע מקרה טביעה נוסף של תיירת (30) מרוסיה שטבעה בחוף הדקלים שבבת ים. בתה, כבת 12, נפגעה באורח קשה לאחר שהשניים לים וככל הנראה נסחפו לעומק המים. צוותים של מד"א טיפלו באם שחולצה לחוף הדקלים וביצעו בה פעולות החייאה, אולם נאלצו לקבוע את מותה זמן קצר לאחר מכן. הבת חולצה בסמוך לחוף טובגו. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי במקום ולאחר שחזר הדופק שלה פינו אותה לבית החולים וולפסון כשהיא מחוסרת הכרה ומונשמת, במצב קשה ולא יציב.



רפי ברכץ, חובש רפואת חירום במד"א, שהגיע ראשון למקום סיפר: "כשהגענו למקום מצאנו ילדה כבת 12 כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה לאחר שנמשתה מהים ע"י עוברי אורח. היא שכבה על קו החוף והענקנו לה טיפול רפואי מתקדם שכלל פעולות החייאה ממושכות עד שחזר הדופק ואז פיננו אותה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשהיא במצב קשה מאוד. במקביל הזעיקו אותנו לחוף הסמוך שם משו מהמים אישה בשנות ה-30. היא הייתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה ולאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלצנו לקבוע את מותה במקום".



טביעה נוספת אירעה ביום שני האחרון, כשגבר בן 72 מבאר שבע טבע בחוף שקמים שבכנרת. לאחר שעות בהן הגבר וחיפושים נרחבים אחריו, משו אותו מהמים צוללנים של המשטרה.  פאראמדיק מד"א, מאיר אשרף, וחובש בכיר במד"א, שמעון לחמני, שהגיעו למקום סיפרו: "צוללנים של המשטרה משו מהמים לקו החוף גבר כבן 72 כשהוא ללא דופק וללא נשימה, הוא היה ללא רוח חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בשטח".