הותר הערב (רביעי) לפרסום כי הקורבנות באירוע הרצח הכפול בראשון לציון שאירע מוקדם יותר היום הם אנסטסיה רוסנוב (29) ואליעזר קנדינוב (34). רוסנוב הותירה אחריה שני ילדים, ילדה בת שש בכיתה א' וילד בן ארבע. קנדינוב הותיר אחריו שלושה ילדים. המשטרה חושדת שהזוג שנמצא ירוי נרצח על ידי בן זוגה לשעבר של רוסנוב, שלא השלים עם כך שהיא המשיכה הלאה בחייה. רוסנוב חזרה לביתה ממעון לנשים מוכות, שם שהתה בחודשים האחרונים לאחר שהוא איים עליה מספר פעמים, והפעם האחרונה אירעה ביום ראשון.



חברה טובה של הנרצחת סיפרה ל"מעריב אונליין" על מה שאירע בתחילת השבוע: "סמוך לשעה 1:30 בלילה, הבן שלי חזר הביתה מבילוי וראינו שוטרים במקום. הדבר הראשון שעלה לי לראש זה שפרצו לי לבית, אבל אז פגשתי שכנה שאמרה לי שכנראה פרצו לבית של נסטיה. התקשרתי אליה מהר והיא אמרה לי שלא פרצו לה אבל אמרה לי 'את יודעת, הוא עוד פעם איים עליי', והתכוונה לבן זוגה לשעבר".



השכונה בה אירע הרצח. צילום: אלון חכמון
השכונה בה אירע הרצח. צילום: אלון חכמון



החברה הוסיפה כי אנסטסיה סיפרה לה שהגישה תלונה במשטרה ואמרה ש"היא מאמינה שיהיה בסדר ואין מה לדאוג, הם הבטיחו שישמרו עליי". עוד הוסיפה החברה: "הבן שלי הציע לה לבוא לישון אצלנו אבל השוטרים אמרו 'זה בסדר, אנחנו כאן' ואכן ראינו פה שני אופנועים של המשטרה". בנה של חברתה הטובה של אנסטסיה הוסיף לכתב "מעריב אונליין": "אתם רואים, הנה המשטרה שמרה עליה".



חוקרי המז"פ בזירת הרצח הכפול בראשל"צ. צילום: אבשלום ששוני
חוקרי המז"פ בזירת הרצח הכפול בראשל"צ. צילום: אבשלום ששוני



גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל אמרה לאחר הרצח: "הקלות הבלתי נסבלת בה מוציא גבר אלים רצח לפועל מחרידה. מחרידה לא פחות הטבלה בה נספרות הנרצחות בכל שנה, כאילו רצח הוא גזרה משמיים. רצח אינו גזרה משמיים. יש דרך למנוע מקרי רצח אך לצערנו מדינת ישראל עדיין לא החליטה שזה מספיק חשוב. 'ניטור אלקטרוני' הכרוך בצו הגנה ומלווה בטיפול הוא כיפת הברזל של נשים בסיכון וילדיהן. כמה דם צריך עוד לזרום בכדי שהממשלה תקבל החלטה שהחיים הם ערך מקודש יותר מכסף או מחירותו של הגבר האלים?".