רשות שדות התעופה הודיעה הבוקר (חמישי) כי החלו שיבושים בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שוועד העובדים על הגדלת מרווחי ההמראה בין מטוס למטוס. עוד נמסר כי כתוצאה מכך צפויים איחורים בהמראות ומאוחר יותר תיתכן פגיעה בנחיתות.



ברשות שדות התעופה הדגישו כי השיבושים שהחלו הם ככל הנראה חלק מהניסיון לקדם נושאים הנמצאים במשא ומתן וכל זאת למרות החתימה שבין ההסתדרות למשרד האוצר על ההסכם הקיבוצי עד 2017. כדי למנוע את הפגיעה בציבור הנוסעים פונה הנהלת הרשות לבית המשפט ולהנהלת ההסתדרות.



עם זאת, מוועד עובדי רשות שדות התעופה נמסר כי "אין שיבושים בשדה". גם ההסתדרות מצטרפת להכחשה הרשמית והבוקר הבהירו כי "אין שום צעדים ארגוניים בשדה התעופה". בתגובה, רשות שדות התעופה זועמת על הכחשת הוועד. זמן קצר לאחר מכן חזרה תנועת המטסים לסדרה ולא דווח על שיבושים. 




עיכובים בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני
עיכובים בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני



העיצומים היום מתרחשים לאחר המחאה שהגיעה לשיאה בחודש אוגוסט 2015, כשעובדי רשות שדות התעופה השביתו לשעתיים את הטיסות בנמל לאות הזדהות עם עובדי רשות השידור. בהנהלת רשות שדות התעופה הגישו בתגובה פנייה דחופה לבית הדין לעבודה ולאחר דיון הושגה פשרה. השביתה שהתקיימה בנתב"ג בשנת 2015 התקיימה כחלק מצעדי המחאה שיזמה ההסתדרות, בעקבות הכוונה לפטר כ-1,500 עובדים ברשות השידור.