למרות הכרזת הארגונים המפעילים את המעונות על השבתה בכל המעונות היום (חמישי), שבוטלה בסופו של דבר, נודע למעריב כי המנהלות והמטפלות בויצו ובנעמ"ת, קיבלו ביום שלפני הביטול - הוראה להגיע למעונות על אף השביתה. יו"ר ארגון העובדים בויצ"ו, רחל מירון, הוציאה מכתב הנחייה לעובדות - בו ביקשה לאפשר לעובדות שלא להיות נוכחות בגן, על מנת למנוע עימות ו/או השתת אחריות על העובדות בגן.
"ארגון עובדי ויצ"ו פנה להנהלת ויצ"ו שלא להעסיק את עובדות המעונות, מטפלות ומנהלות, כדי שלא להעמידן במצב של חיכוך עם ההורים הכועסים", דיווח עו"ד גיל בר-טל מההסתדרות. "אנו חוששים שההורים שיגיעו למעון, ידרשו להשאיר את ילדיהם והאחריות על הילדים תעבור על המטפלות והמנהלות שיהיו נוכחות באותה עת בגן", נכתב במכתב. "ויצו התבקשה לגלות הבנה ולתת פתרון אך לא נענתה", טוען בר-טל. 
 
כאמור, גם בנעמ"ת קיבלו מנהלות המעונות הנחייה להגיע ביום השביתה. "הנחו אותנו להגיע למספר שעות, למעונות ולמרכזים של נעמ"ת על מנת לקבל הסברים על השביתה וגם כדי שנוכל להסביר להורים, על מה אנו נאבקים", דיווחה ל"מעריב" אחת מהמנהלות.
 

ההודעה על ביטול השביתה פורסמה לאחר שמשרדי האוצר והכלכלה הגיעו במהלך ליל רביעי להסכמות עם הארגונים החברתיים המפעילים את מעונות היום לאחר שסוכם על תקציב חירום של 60 מליון שקלים לשנת 2016, המיועדים לאפשר את פתיחת שנת הלימודים תשע״ז כסדרה, וגובש מתווה להעמדת תקציב נוסף של עד 50 מיליון שקלים נוספים בשנים 2016-17, הפתיעה והכעיסה את  פורום הגנים הארצי והקואליציה לחינוך מלידה.

"ארגוני המעונות מכרו את ההורים והעובדים  בנזיד עדשים", מסר ישראל אליסף  יו"ר פורום ועדי הגנים הארצי וחבר ועדי היגוי הקואליציה לחינוך מלידה.  "אך שלשום סיכמו איתנו על שיתוף פעולה וביקשו את תמיכתנו במאבקם ואנו הסכמנו מתוך הבנה שהאינטרסים חופפים,  מסתבר שהאמון שנתנו היה מוטעה, לארגוני המעונות שהינם ארגונים כלכליים אכפת מהכלכליות שלהם ולא מחינוך הילדים, ובטח שלא ממש מעניין אותם 77% מסך הילדים בגילאי לידה עד 3 שאינם נמצאים במסגרות שלהם".

"הממשלה צריכה להחליט האם היא לוקחת אחריות על החינוך של גילאי לידה עד 3 או שהיא משאירה את הנושא פרוץ, פיראטי, לא מפוקח ולא חינוכי", הוסיף אליסף וסיכם: "המאבק של ההורים לא הסתיים ואנו נחושים לגרום ללקיחת אחריות ממשלתית והעברת האחריות לחינוך הילדים כולם למשרד החינוך".
מויצ"ו נמסר בתגובה: "הנהלת ויצו פעלה תוך התייעצות ותאום עם ועד העובדים וועד המטפלות. ההחלטה התקבלה נוכח העובדה שהשביתה בה אמורים לנקוט הארגונים אינה שביתת המטפלות, שזומנו ליום עבודה מלא על מנת שלא לפגוע בשכרן נוכח שביתת הארגונים שתוכננה".
 
מנעמת נמסר בתגובה כי "ביום שלישי הוחלט לקיים ביום ההשבתה אסיפות הסברה לעובדות, על מנת ליידע אותן בפרטי המאבק. עוד בטרם ההחלטה לקיים אסיפות הסברה - היה ברור כי שכרן של העובדות לא יפגע בגין השביתה".