"קיבלתי גזר דין חמור מאוד שלא בצדק. לא אתן בחיים שהבן שלי יעשה גוגל ויראה שאבא שלו עבריין מס או גנב", כך אמר הזמר קובי פרץ בכתבה ששודרה הערב באולפן שישי של ערוץ 2. על הזמר נגזר לפני כחודש עונש כבד של שנתיים מאסר בפועל על עבירות של העלמת מס ודיווחים כוזבים למס הכנסה.



פרץ, שפרקליטו כבר עובד בימים אלה על ערעור, טען בראיון כי הוא חף מפשע: "הסורגים היחידים שאני חושב עליהם הם הסורגים שישי לי בבית. תסתכל לי בעיניים, אני נראה לך עבריין? אם הייתי לוקח סנט או שקל הייתי לוקח אחריות ומוכן שייקחו לי את האזרחות שלי ויתנו לי מאסר עולם". 



אמו של פרץ סיפרה בראיון על הימים הקשים שלאחר גזר הדין: "זה היה קטסטרופה. לא חשבתי שהוא יגיע למצב כזה. התחלתי לבכות והוא נכנס וחיבק אותי, ואני בוכה. יומיים לא עניתי לטלפונים, קשה לי לדבר. על מה עצרו אותו? הוא רוצח? גנב? הוא לא עבד בכוחות עצמו כדי להרוויח את הכסף הזה?".  


פרץ, שהיומן שלו מלא בהופעות בימים אלה, אמור להופיע על 15 במות שונות עד שיתייצב שוב בבית המשפט. פרקליטו סיפר בכתבה כי "אנו מקווים שנדע לשכנע את בית המשפט שהיו טעויות קריטיות גם בשאלת העונש וגם בשאלת האחריות". 

אשתו של פרץ, ענבל, סיפרה איך בישרה לילדם הקטן את הבשורות הקשות: "השמים נפלו עלינו, קשה לי. זו סיטואציה נוראית שאנו נמצאים בה. ילד בכיתה א', אני נישקתי אותו וסיפרתי לו מה שקורה מסביב. כמו שהמורה כועסת והוא מקבל עונש אז ככה גם קובי. זה ילד". קובי הוסיף: "בשבוע האחרון לא שמתי טלוויזיה, רדיו ומחשבים לבן שלי, שלא חלילה יראה משהו כזה או אחר". 

"השמים נפלו". פרץ ואשתו. צילום: אלוני מור
"השמים נפלו". פרץ ואשתו. צילום: אלוני מור


ענבל סיפרה על ההפתעה שבה קיבלה את גזר הדין, שלטענתה לא מגיע לבעלה: "הייתי בהלם, לא ציפיתי, כי מי שיושב נכון להיום בכלא זה אנשים שמזיקים לציבור. לגבי קובי נהפוך הוא, הייעוד שלו זה לשמח. זה לא נראה לי הגיוני". קובי סיפר: "כשנכנסתי לראשונה לביהמ"ש היה רשום שם: 'צדק צדק תרדוף' ,אבל ממני הצדק נעלם, מה אני רוצח? מחבל?".
 
"לא מדובר על הכבוד, מדובר על משהו שלא עשיתי, חד משמעית לא עשיתי", הדגיש הכוכב. הוא התייחס לכספת שנמצאה אצלו בבית והסביר: "מהיום הראשון אמרתי שיש כספת שרשומה על שם אמא שלי והיא מיופה כוח".

הוא סיים את דבריו בהתרגשות רבה, כשאמר: "אתה רוצה שאני אודה במשהו שאני לא עשיתי? קיבלתי גזר דין חמור מאוד שלא בצדק. לא אתן בחיים שהבן שלי יעשה גוגל ויראה שאבא שלו הוא עבריין מס או גנב. אעשה הכל למען המשפחה שלי. אני לא רואה את הילדים הללו גדלים בלי אבא".