ה' ונ', שתי נערות בנות 16 ו-17, תכננו להשתחרר מעט מהלחץ של אחרי בחינות הבגרות בחוף ים המלח, אך החוויות שעברו היו ההפך ממרגיעות. בפוסט שהעלתה ה' לדף הפייסבוק שלה, היא גוללה את אשר עברה במהלך יום בחוף "נווה מדבר" ביום חמישי האחרון. לטענתה, מהרגע שהגיעו השתיים לחוף, הן חוו סדרה של הטרדות מצד עשרות גברים, בהם גם המצילים שאמורים להיות אמונים על שלומן, מקרה גנבה והתעלמות וזלזול מצד ההנהלה לאחר שהתלוננו על היחס לו הן זכו, למרות שמדובר בחוף מוסדר אשר גובה כסף מאורחיו. 



בפוסט סיפרה ה' על הבחירה בחוף ואף שבהתחלה היו הבנות מרוצות מהחוף, "היה נראה לנו מגניב אחרי הבגרות לשחרר קצת לחץ, לנסוע לים המלח ביחד, שתי נערות בנות 16-17. מאחר שזהו גילנו, הוצאנו בכאב 90 שקל לאחת על לינה במקום, שכן הייתה בו הבטחה למים זורמים - הסיבה העיקרית שהגענו לחניון הזה ולא לחניון מבודד וללא תשלום. בהתחלה הגענו למקום חביב עם הרבה מדשאות סינתטיות ואחלה של חוף" סיפרה. אך לאחר מה שנראה כהתחלה של חופשה נעימה, מתארת ה' את סדרת האירועים שעברו היא וחברתה, שהשאירו אותן מזועזעות ופגועות. בתחילה אלה היו המבקרים, החל מבני נוער שהתקהלו סביבן, קראו להן קריאות ואף לטענתה שלחו ידיים אליהן. 



"אהיה ידיד מהצד בזמן שאתן תהיו בשלכן"


המצילים עזרו לה' ונ' בהתחלה והרחיקו את המטרידים מהן, אך לאחר מספר דקות מסכת ההצקות החלה שוב ושתי הבנות החליטו לצאת מהמים. בשלב זה, אחת הבנות הבחינה שהארנק שלה נגנב ופנתה להנהלה. ההנהלה עזרה לה לאתר את הארנק זרוק בחניון ולאחר מכן חזרו הבנות לחוף, שם פנה אליהן אחד המצילים, גבר בשנות ה- 50 לחייו, ולטענת ה', התחיל איתן. בתחילה השיחה עמו הייתה נעימה וחביבה, אך לאחר מכן, הוא ניסה לרמוז להן שהוא מעוניין במשהו שהוא "יותר משיחה", לטענתה. בניסיון לנער אותו מעליהן, הן טענו כי הן זוג, מה שגרם למציל להציע לשתי הבנות להצטרף אליו בסוכת המציל ואף הזמין אותן לשחייה לילית.



לאחר שהצליחו להשתחרר מהשיחה המעיקה וחשבו שמסכת ההצקות הסתיימה, פנה אליהן המציל הראשון, שעזר להן בתחילה להרחיק את המציקים ולאתר את הארנק והן סמכו עליו, והציע לצפות בהן מקיימות יחסי מין: "אני לא חייב להיות אתכן, אני אהיה ידיד מהצד בזמן שאתן תהיו בשלכן", אמר המציל לטענת ה'. בשלב זה, לאחר שהבנות הוטרדו מינית מספר פעמים במקום אחד, ביום אחד ועוד פעמיים על ידי חברי הצוות, הן החליטו לפנות להנהלה מתוך ציפייה ששם תהיה התייחסות למצוקות שעברו. כאשר פנו לציון, הבעלים של המקום הוא אמר להן: "אני לא מבין, או שהוא אמר או שהוא לא אמר, אין דבר כזה לרמוז. וחוץ מזה בנות כמה אתן בנות? מה ציפיתן לבוא ככה לבד לחוף שתי בנות?".



חוף נווה מדבר, צילום: פייסבוק
חוף נווה מדבר, צילום: פייסבוק



"לא ציפו להפוך למטרה של חבורת גברים שמריירת עליהן בגסות"


לאחר התגובה של הבעלים, פנו הנערות אל הוריהן וביקשו שיאספו אותן חזרה לביתן, לאחר שחופשה של סוף שבוע הסתיימה בסיוט. אמה של נ' התייחסה לפרשה בפוסט משלה היום (שבת) וכתבה: "כמה מילים לך ציון, ששאלת למה ציפו שתי נערות בנות 16-17 כשהלכו לבד לחוף, מכיוון שאני אמא של אחת מהן ובעיקר מה הן לא ציפו. הן לא ציפו שמהרגע שייכנסו לחוף שלך, אחרי ששילמו דמי כניסה לא נמוכים בכלל, יהפכו למטרה עבור חבורת גברים שמריירת עליהן בגסות ומטרידה אותן במילים ובשליחות ידיים. הן לא ציפו ששני המצילים שלך, שניהם מבוגרים מההורים שלהן, ירחיקו את חבורת הגברים הזו מהמקום רק כדי להטריד אותן בעצמם ולהציע להן הצעות שהדם עולה לי למוח רק מלהיזכר בהן עכשיו. והן בטח לא ציפו שכאשר פנו אליך בייאושן שתעשה משהו כדי להפסיק את הסיוט הזה שלהן אצלך בחוף, שתשאל אותן באדישות 'אתן בנות 16-17? אז מה ציפיתן שיקרה?'".



עוד היא כתבה: "אני מבינה שבעולם שלך, ציון, זה תפקידן של נערות צעירות, לתבל את זמנם של חלאות מסוגך בפנטזיות של זימה, לרגש אתכם במבוכה, במצוקה האיומה שאתם גורמים להן עם ההערות הדוחות, האיומים המפורשים במסווה של מחמאה, באלימות שמנקזת אליה את כל הטסטוסטרון שלכם כדי שתרגישו קצת יותר גברים עם עצמכם ועם החברים הנאלחים שלכם".



"אני מכירה את הטיפוס שלך, ציון. אין אישה שלא מכירה, למעשה", האם הוסיפה, "אני מכירה אתכם מכל נסיעה באוטובוס שהייתי צריכה להידבק לחלון מאימת אצבעות משוטטות, מכל נסיעה עם חברה לסיני שהיינו צריכות לעשות משמרות לאורך כל הלילה כדי שמישהו לא ייכנס לנו לחושה 'בטעות', מכל סמטה שהלכתי בה בחרדה גמורה אחרי שיורד החושך. בעולם מתוקן, מקומך ומקומם היה מאחורי סורג ובריח. אתם אנשים מסוכנים. אבל בעולם שלנו, שהוא עולמם של הגברים מסוגך, אין מה ללכת להתלונן במשטרה על ההפקרות הזו. למרות שזה עולה לי בדמים, לא אמליץ להן להתלונן עליך ועל אנשי הצוות שלך כי אני לא רואה טעם להוסיף לעגמה שלהן אחרי הטראומה שחוו אצלך בחוף, כשאני יודעת מראש מה תהיה התוצאה". 



מהנהלת החוף נמסר כי הציעו לה' ונ' לפנות למשטרה וכי הם אינם מקבלים את הנוהל של עשיית דין דרך סטטוסים בפייסבוק.