הקטל בכבישים: רוכב אופנוע כבן 30, נפגע מרכב בכביש 66, סמוך לצומת משמר העמק. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים "העמק" כשהוא במצב קשה, אך שם, הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. מבדיקת הבוחנים בזירת התאונה עולה כי ככל הנראה רכב סובארו שיצא מקיבוץ משמר העמק, לא ציית לתמרור עצור. רוכב האופנוע שנסע מכיוון צומת מגידו לצומת התשבי, התנגש ברכב בצידו הימני האחורי בעוצמה והועף מהאופנוע. בשטח בוצעו בו פעולות החייאה שנמשכו תוך שפונה לבית החולים ושם כאמור, נקבע מותו.



מאוחר יותר נפגעו שני ילדים בני 12 רוכבי קורקינט מרכב בדרך יצחק רבין בגבעתיים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי במקום לשני הפצועים, בהם: אחד באורח קשה ואחד באורח בינוני והם פונו לבית החולים "תל השומר".



תאונה של רכב וקורקינטים בגבעתיים. צילום: מושיקו מוסקוביץ, תיעוד מבצעי מד"א
תאונה של רכב וקורקינטים בגבעתיים. צילום: מושיקו מוסקוביץ, תיעוד מבצעי מד"א



התאונה הקשה מגיעה לאחר שבתחילת השבוע הולכת רגל נפגעה ממשאית בשדרות חטיבת גולני באילת. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו כי מדובר באישה כבת 60, ללא סימני חיים וקבעו את מותה במקום. פרמדיק מד"א גל רוזן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אישה כבת 60 שוכבת במרכז הכביש. היא הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה וסבלה מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה במקום".



בנוסף, בשבוע שעבר הולך רגל נפגע מרכב בחיפה בשדרות ההגנה באזור בית העלמין. הולך הרגל איבד את ההכרה והרכב הפוגע נמלט מהמקום. מתנדבי "איחוד הצלה כרמל" ביצעו בו פעולות החייאה ולאחר שמצבו הוגדר אנוש, הם נאלצו לקבוע את מותו. פרמדיק מד"א, ארז גלר, שהגיע למקום סיפר: "על הכביש שכב גבר כבן 68 מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות אבל לצערנו הפציעות שלו היו קשות מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".



כמו כן, מספר שעות לפני התאונה בחיפה אירעה תאונה קטלנית נוספת בכביש 325 בין צומת דבירה לקיבוץ דביר. שני כלי רכב התנגשו ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותם של שני פצועים כבני 30 - חסן נופל אל-הוזייל בן 22 מרהט וההרוג השני הוא פלסטיני מהשטחים. כוחות ההצלה העניקו טיפול רפואי לארבעה פצועים נוספים ופינו אותם לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע - שני פצועים באורח קשה, צעירים כבני 20 עם פגיעות רב מערכתיות מורדמים ומונשמים ושני פצועים באורח בינוני כבני 20 עם חבלות ראש, גב וגפיים.