במשפחתו של צעיר אוקראיני שטבע בחוף הים בחיפה זועמים: במשך כמה ימים המשטרה חיפשה אחר הגופה ולא הצליחה לאתרה. אתמול (שבת) נחתו הוריו של הצעיר בארץ, ודקות לאחר שהגיעו לחוף מצאו את גופת בנם תקועה בשובר הגלים, עשרות מטרים מסוכת המציל. דימה חולושבסקי, בן 21, הגיע מאוקראינה במסגרת משלחת צעירים שבאה לסיור תעסוקתי.



ביום שלישי הוא ניצל הפוגה קצרה ונכנס למים בחוף דדו. זמן לא רב לאחר מכן דיווחה המשטרה כי תייר בשנות ה־20 לחייו דיווח על חברו שנכנס עמו לים ולא יצא. המשטרה החלה בסריקות ובחיפושים בים באמצעות יחידת השיטור הימי ולאורך קו המים באמצעות מתנדבי יחידת הג’יפים וכן בעזרת מסוק. בשעות הלילה הופסקו החיפושים וחודשו למחרת בבוקר. מיום חמישי הסתפקו במשטרה בחיפושים לאורך החוף.



המפנה הבלתי צפוי אירע אתמול. הוריו של הנעדר סירבו להרים ידיים. הם יצאו מביתם בעיר ברדיצ’ב וטסו לישראל. “הגענו בצהריים לישראל וכעבור חמש שעות נסענו לחוף”, סיפר אתמול האב אלכסיי. “אמרתי לאשתי שאני נכנס למים. הצבעתי על מקום ליד שובר הגלים ולשם שחיתי. אחרי שתי דקות מצאתי את הבן שלי”.



במשטרה ציינו אמש כי הגופה טרם זוהתה וכי לא ניתן היה לחלצה בגלל מזג האוויר הסוער. במהלך הלילה נשאר במקום כוח שיטור, הבוקר יחלצו את הגופה וייערך זיהוי. במשטרה טוענים כי הזיהוי חייב להיות ודאי.



ח”כ אכרם חסון (כולנו), שהיה מעורב בחיפושים מאז יום שלישי, אמר אתמול: “לצערנו נמצאה הגופה ולתדהמת כולם לא על ידי כוחות הביטחון וההצלה, אלא ידי הוריו ובמקריות. נשאלת השאלה כיצד מצא האב את בנו תוך עשר דקות, לאחר שהמשטרה לא הצליחה לעשות זאת במשך ימים. מדובר בכשל שלנו. אני אישית מתבייש ומקווה כי כוחות החיפוש יערכו בדיקה ויסיקו מסקנות”.



במשטרה טענו אתמול כי ייתכן מאוד שבגלל מזג האוויר הסוער נדחפה הגופה לכיוון החוף ונתפסה על אחד הסלעים. עוד נטען כי מאז יום שלישי מתבצעים החיפושים בכל האמצעים המקובלים ובצורה הרצינית ביותר. דובר מחוז חוף הוסיף ששלשום ביצעה יחידת הצוללנים חיפושים במקום תוך סיכון חיים.