יאן גבריאלוב, שביצע את הרצח הכפול בראשון לציון, בו נרצחו אנסטסיה רוסנוב ואליעזר קנדינוב, תכנן את המעשה לפרטיו, כך טוענת המשטרה. על פי גורם משטרתי המעורה בפרטי החקירה, גבריאלוב עשה הכנות מקדימות ופעל בקור רוח מדהים. הוא החליף את הרכב השכור מספר ימים לפני הרצח, פעם אחת הגיע על אופנועו לסביבת ביתה של הנרצחת, אולם בזמן ביצוע הרצח הגיע ברכב הפרטי. גבריאלוב מסר את הכלב שלו למשפחה וביקש שיטפלו בו במסירות בתקופת היעדרותו. בנוסף, הוא שוחח עם קרובת משפחתו והודיע לה כי ייאלץ להיעלם בתקופה הקרובה".



הגורם ציין כי אותה קרובת משפחה סיפרה לחוקרים את הפרט המהותי הזה רק אחרי שאלה התדפקו על דלת ביתה. "אנחנו הגענו גם אליה והיא החלה לספר על הדברים שאמר לה", הוסיף.



בתוך כך, במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שבמשרד המשפטים חוקרים את נסיבות הירי שביצע מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב מוטי כהן, שהביא להריגתו של גבריאלוב. מדובר בנוהל קבוע במקרים שבהם מעורבים שוטרים בביצוע ירי שמסתיים במוות או בפציעה חמורה.



במקרה האמור בטוחים במשטרה כי מפקד המחוז פעל כשורה וזאת בעת שנשקפה סכנה ממשית לחייהם של שוטרים בזירה ולחייו. במשטרה נתמכים בעמדתם בעובדה שלצידו של גבריאלוב נמצא אקדח טעון עם כדור בקנה, שלמרבה המזל ננצר. 



כזכור, אתמול, בשעות הבוקר התקבל מידע במחוז הצפוני על כך שגבריאלוב, נראה מסתובב באזורם ונע לכיוון המרכז. כוחות משטרה ממחוז המרכז ומצוות החקירה ימ"ר מרכז, ערכו בדיקה והצליחו לאמת את המידע שנמסר להם. בשלב מסוים המשטרה הצליחה ככל הנראה, להתחקות אחר שיחת טלפון של החשוד עם עו"ד פלילי מאזור המרכז שבה הוא תכנן להסגיר עצמו. אולם, עוד קודם הוא הגיע לאזור לוד, זוהה על ידי ניידות משטרה שסרקו את האזור ובין הצדדים התנהל מרדף במהלכו הוא ניגח מספר ניידות משטרה.



גבריאלוב ניגח גם את הניידת שבה נהג מפקד מחוז המרכז, ניצב מוטי כהן ומשזה הבין כי מדובר בחשוד ברצח הכפול בראשון לציון, הוא שלף את נשקו האישי וירה לעברו של החשוד לאחר שזה לא שעה לקריאה לעצור. גבריאלוב נפצע באורח אנוש ועוד בטרם הגעת צוותי מד"א, נקבע מותו בזירה. חשוב להדגיש כי לצידו של החשוד נמצא אקדח טעון עם כדור בקנה, ממצא המסמן אולי יותר מכל את מסוכנותו של החשוד ואת מוכנותו לנהל קרב מול כוחות המשטרה באם היה מגיע לעימות פנים מול פנים איתם. השוטרים זיהו לאחר מכן באקדח של החשוד נקירה ומעצור, כך שזה מעיד שלאחר הירי הראשון הוא ניסה לבצע ירי נוסף אך כתוצאה מכשל באקדח או מכך שכבר נורה, נמנעה פגיעה בשוטרים שהיו במקום.