רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו חשודה בשלוש עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בשלוש פרשות, כך נודע למעריב אונליין בעקבות הודעת המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות פליליות מצדה. שתיים מהפרשות הן הזמנת ארוחות ומבשלים למעון ראש הממשלה בניגוד לתקנון שירות המדינה (תקשי"ר).



הפרשה השלישית בה חשודה נתניהו היא העסקת מטפלת סיעודית לאביה והשתת התשלום על כך על מעון ראש הממשלה, ולמעשה על משלם המסים. כאצור, גם כאן החשד הוא קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.



בפרשת העסקתו של החשמלאי אבי פחימה בניגוד לעמדת ועדת השלושה, לא נמצא קשר לשרה נתניהו. 



עוד נודע למעריב אונליין, כי סמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף קשור לכל ארבע הפרשות והוא נחשד בעבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה וסיוע לקבלת דבר במרמה. 



ממשפחת נתניהו נמסר בתגובה: "בהודעת המשטרה לא הייתה שום המלצה להעמיד לדין את הגברת נתניהו. בניגוד לפרסומים הגברת נתניהו לא ביצעה עבירה כלשהי. הטענות השונות שעולות באמצעי התקשורת יתבררו כעורבא פרח כפי שקרה עם כל הטענות שהוטחו במשפחת נתניהו לאורך השנים".



 
בהודעה שפרסמה המשטרה מוקדם יותר היום, נכתב כי היחידה הארצית של המשטרה סיימה את החקירה בעניין מעונות ראש הממשלה. "הפרשה החלה בפברואר 2015 באישור היועמ"ש לממשלה ופרקליט המדינה והתמקדה במספר נושאים, אשר בעניינם עלה חשד לביצוע עבירות פליליות, בהן חשד לקבלת דבר במרמה וכן למרמה והפרת אמונים, כולל טיפול בתלונות הדדיות".

בין היתר עלתה מעורבותה של שרה נתניהו כמי שדאגה להעברה ריהוט הגן שנרכש עבור מעון ראש הממשלה בירושלים למשכנה של המשפחה בקיסריה וכן דרשה להעסיק לכאורה את קבלן החשמל פחימה.  ביאח"ה וכן על פי מבקר המדינה מי שאחראי על אישור הוצאות שלא על פי הנהלים וכן הוצאות מנופחות בניגוד לתקנון והוראות החוק, הוא סמנכ"ל המשרד סיידוף. היועמ"ש לממשלה העביר אף חלק מחומרי הבדיקה לנציבות שירות המדינה כדי שזו תפתח בהליך בחינת השעייתו של סיידוף מתפקידו.
 
מי שביקש לחקור את סיידוף תחת אזהרה היא המשטרה שכן בשעתו כבר זומן סיידוף למסור את גרסתו כעד, אז סברו החוקרים כי הוא אינו מספק את החומרים שהם צריכים לבחינת הפרשה וכי רק חקירה באזהרה יש בה כדי להוביל לגילוי האמת בנושא. סמנכ"ל משרד ראש הממשלה גורר באמתחתו פרשיות מהעבר שמסתבר בדיעבד כי לא הפריעו לו להתקדם למשרות הבכירות.