בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (שני) עד יום חמישי את מעצרו של עמאד אלדין דרג'מה - החשוד באונס הצעירה הלוקה בנפשה בתל אביב. הדיון בעניינו של הקטין החשוד אף הוא במעורבות במעשה יתנהל בבית המשפט לנוער בתל אביב. 

השופטת רונית פוזננסקי כץ, שהחליטה להאריך את מעצרו של החשוד, ציינה בהחלטתה כי "לצד התחזקותו של החשד הסביר, וממילא של התחזקותן של עילות המעצר, הן של מסוכנות והן של חשש מפני שיבוש, הרי שהמשטרה נקטה שורה של פעולות חקירה ובכוונתה לבצע שורה ארוכה נוספת של פעולות. בעניין זה בחנתי בקפידה את המסמך מטעם הפרקליטות והתרשמתי כי מדובר בפעולות חקירה חיוניות על מנת להשלים את התמונה ועל מנת ללמוד, לא רק על אופיו של האירוע בכל ההיבט המיני, אלא גם בירור החשדות בכל הנוגע למניע הלאומני".

צריך לציין כי במהלך הדיון עלה שהמתלוננת, בעלת לקות שכלית, העידה פעם נוספת בפני חוקרת מקצועית ומסרה גרסה זהה לגרסתה הראשונה, במהלכה חזרה על מסכת ההשפלות, המעשים הנפשעים והאיומים לפגוע בה ובבני משפחתה. עוד עלה במהלך הדיון כי עדות נוספת חיזקה את גרסת המתלוננת חרף הכחשות מצדו של החשוד.

הדיון חשף גם את העובדה לפיה החשוד הנו שוהה בלתי חוקי והמשטרה מנהלת מצוד אחר עקבותיו של חשוד נוסף, תוך שהיא מציינת שלא כדי להביא למעצרו של החשוד היא מותירה במעצר את השניים האחרים אלא מטעמי לחקירה. השופטת פוזננסקי כץ אישרה את הדברים וציינה: "אין ספק כי חשוד זה לא ישמש כבן ערובה עד אשר ייעצר החשוד השלישי, אלא שלאור חומרת המעשים המיוחסים לחשודים, בוודאי עבירת האינוס כמו גם הרקע הלאומני שעדיין בבדיקה כאמור לעיל, הרי שיש לאפשר למשטרה להתקדם בחקירתה, לעצור את המעורבים כולם והשלים את עבודתה לקראת גיבוש עמדה סופית בתיק זה".

אולם הדרמה האמיתית התרחשה במהלך הדיון, כשהמשטרה שינתה מספר פעמים את גרסתה לגבי המניעים לפשע. 

בתחילה טענו החוקרים כי המניע לאונס הוא גזענות או עוינות, כלומר מניע לאומני. זאת בניגוד לדברי דוברת המשטרה, נצ"מ מירב לפידות, שאמרה כי האירוע ככל הנראה לא בוצע על רקע לאומני. דקות לאחר מכן המשטרה חזרה בה וביקשה להסיר את הסעיף מהבקשה, כשהטוען המשטרתי אמר לשופטת שדנה בבקשה, כי כמו שציינה דוברת המשטרה בראיון, הם מבקשים להסיר את סעיף הגזענות מבקשת המעצר.

חלפו מספר דקות, ושוב שינתה המשטרה את גרסתה: הטוען המשטרתי ביקש להחזיר את המניע הלאומני לבקשת המעצר: "לאחר התייעצות עם צוות החקירה אני מבקש להשאיר את הסעיף ולאפשר לחוקרים לבדוק גם את המניע הלאומני", אמר.

כזכור, עם פרסום הידיעה לראשונה, פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו פוסט בו גינה את המעשה, ועורר סערה גדולה. בעקבות אותו פוסט מיהרו בצמרת המשטרה לציין כי ככל שהחקירה התקדמה ככל הנראה לא מדובר באירוע על רקע לאומני וכל הכיוונים נבדקים, כך כדברי נצ"מ לפידות.

כבר למחרת פרסום הפוסט, חזר בו ראש הממשלה מהדברים וכתב פוסט נוסף בפייסבוק: "לגבי הפוסט שפרסמתי אמש: המקרה כפי שדווח עורר בי כאב וזעזוע עמוקים. עם זאת לא היה נכון שאתייחס לנושא לפני מיצוי החקירה ואני מצר על כך".