פעוט כבן שנה וחצי מת הבוקר (שני) לאחר שנשכח ברכב ברחוב ב.צ. מילמן באשדוד. חובשים ופאראמדיקים של מד"א קבעו את מותו, ומחקירה ראשונית עולה כי אביו של הפעוט שכח אות ברכב במשך שלוש שעות. גורם המעורה בחקירה אמר כי האב סיפר שהוא פיזר בבוקר את הילדים בגנים ושכח לשים את הפעוט במעון. הוא חזר הביתה, עלה לדירה ולאחר כשלוש שעות הבין שככל הנראה שכח את הפעוט ברכב. הוא רץ מיד לרכב והוציא את הפעוט כשהוא מחוסר הכרה. מאוחר יותר נקבע מותו".



מנהל מרחב לכיש במד"א עמי איבגי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו תינוק כבן שנה ושלושה חודשים כשהוא מחוסר הכרה עם סימני מכת חום קשה. הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום". במד"א שבים ופונים לציבור במהלך השנה בכלל ובימי הקיץ בפרט לבצע סריקה בטרם עזיבת הרכב כי לא נשכח ילד, לרבות רכבי הסעת ילדים ותלמידים. ככלל, אין להשאיר ילדים ותינוקות ברכב, אף לא לדקה אחת, ללא השגחת מבוגר, גם לא כשהרכב מונע והמזגן דולק.

הרכב בו נשכח הפעוט באשדוד

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008 ל-2016 דווח בתקשורת על 381 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות/נעילה ברכב, בהם היו מעורבים 427 ילדים. 19 מן המקרים האלו הסתיימו במות הילד. מבין כלל המקרים שתועדו, כ-601% עירבו השארת ילדים לבד ברכב, כ-40% הילכדות הילד בתוך כלי הרכב וכ-1% שריפת רכב. בנוסף, מרבית המקרים היו במעורבות רכב פרטי (85%), אולם תועדו גם מקרי השארת ילדים או הילכדותם ברכבי הסעות (10%), באוטובוס (5%) וברכבת הקלה (1%).



קבוצת הגיל הבולטת היא של תינוקות ופעוטות בני 3-0 (כ-77% מכלל המעורבים בהיפגעות). כאשר פעוטות עד גיל שנתיים מהווים כ- 42% מכלל המעורבים.


כ-70% מן המעורבים הם בנים וברוב המקרים (כ-93%) בהם דווח על המגזר אליו השתייך הילד, היו הנפגעים יהודים. כ-56% מהמקרים שדווחו אירעו במהלך החודשים מאי-ספטמבר.



ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון (כולנו), יו"ר הועדה לזכויות הילד אמרה לאחר המקרה: "תופעת השכחה של ילדים ברכב כבר גבתה את חייהם של יותר מדי ילדים בישראל ועלינו לעשות כל מאמץ כחברה למנוע זאת. כמי שעומדת בראש הועדה לזכויות הילד ומובילה במסגרת הועדה את סוגיית בטיחות הילדים, יזמתי שילוט ייעודי במרכזי המסחר הגדולים, זאת כדי להרתיע ולהזכיר לנהגים לא לשכוח את הילדים ברכב. אין לי ספק כי זה הוא צעד משמעותי במניעת המוות המיותר של פעוטות וילדים וקריסת משפחותיהם".



צילום וידאו: תיעוד מבצעי מד"א