חטיפת ילד ודרישת כופר שהשתבשו: כתב אישום הוגש היום (שני) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד שני נאשמים, אסמעיל אבו עראר ומוניר אלסאנע, המייחס להם עבירה של חטיפת קטין בן שבע ודרישת כופר על סך חצי מיליון שקלים בעד שחרורו. כל זאת, על רקע הלוואה בסך 30 אלף שקלים שנטל לכאורה אחיו של הקטין שנחטף.
 
מכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים בתחילת מאי, עולה כי הנאשמים קשרו קשר לחטוף את הילד. השניים הגיעו לכפר שבו התגורר, העלו את הילד לאוטו בתחבולות ומעשי תרמית, התקשרו לאחיו של הילד והודיעו לו שחטפו אותו, ולבסוף דרשו כחצי מיליון שקלים תמורת שחרורו.
 
עוד עולה מכתב האישום כי הנאשמים התעלמו מבכיו של הילד ומתחנוניו לחזור לביתו, ואיימו בשיחת הטלפון עם אחיו כי יפגעו בקטין אם לא יקבלו את דרישת הכופר. אחיו של החטוף התקשר מיד למשטרה ודיווח על החטיפה, ובמקביל יצאו רבים מבני הכפר בניסיון לחפש אחר הילד וחוטפיו.
 

אישון ליל

באישון ליל ביום החטיפה החליטו אבו עראר ואלסענע לשחרר את הילד, אולם התלבטו האם להעבירו לחזקת אדם אחר. משלא איתרו אדם מתאים, ירד אחד הנאשמים מהרכב ואילו שותפו לעבירה המשיך עם הילד לעבר מכר בכפר. הנאשם אבו עראר התקשר מטלפון נייד של אדם אחר, והודיע לאח כי מצא את הקטין וכי הוא מחזיר אותו למשפחה, וזאת על מנת להסתיר את מעורבותו בחטיפה.
 
בכתב האישום נכתב: "במעשיהם אלה קשרו הנאשמים קשר לביצוע פשע, לחטוף את הקטין ולבקש כופר תמורת שחרורו, תוך איומים כי יפגעו בקטין. זאת לאחר שפיתו אותו באמצעי תרמית וכפו עליו ללכת מהמקום שבו שהה, כדי לסחוט את משפחתו. הנאשמים הטילו אימה על אחיו של הקטין ואיימו לפגוע בילד. אחד מהנאשמים ניסה גם לשבש את מהלך החקירה".