מהודעת המשטרה על סיום החקירה בפרשת מעונות ראש הממשלה נשמט שמה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, החשודה בתיק. עורך הדין פיני פישלר, לשעבר ראש לשכת נתניהו ולשעבר קצין ביחידה הארצית לחקירות הונאה, אמר היום (שני) לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "ככה זה כשרוצים להסתיר. יש דוברות במשטרה שכושלת פעם אחר פעם בכל הודעה ואמירה, ובגלל זה אנחנו נמצאים בכזה כאוס. דוברות המשטרה הייתה צריכה להוציא אתמול הודעה על סיום החקירה, סיכומה, והעברתה לפרקליטות המדינה. צריך סדר בדברים והיגיון. יומיים קודם בפרשות אחרות פרסמו שמות, ופה מנסים להסתיר, בזמן שהיועץ המשפטי לממשלה אומר להם להוציא ידיעה מרחיבה כי כולם שווים בפני החוק, אז אנחנו בכאוס".






למה הם לא כתבו את השם נתניהו? כאילו שחקרו את אל-קאפונה
"ככה זה, כשרוצים להסתיר מסתירים, ולא הכל שווים בפני החוק, ואנחנו אומרים את זה פעם אחר פעם, ואין את העניין של שוויוניות. צריך לעשות סדר בדברים אחת ולתמיד. המשטרה ביד אחת חוקרת וביד השנייה מגישה כתבי אישום, אין הפרדת רשויות. בואו נקפיד על הפרדת רשויות, נסתפק בחקירה, וניתן לפרקליטות וליועץ המשפטי לעשות את עבודתם. משטרת ישראל צריכה לחקור ולסכם חומר חקירה, לא צריכה להמליץ, וכבר העיר על זה יועץ משפטי לשעבר, אין דבר כזה שמשטרה ממליצה. לא למשה איבגי, כשהיא רוצה להכפיש אותו ולהתהדר שהיא עשתה משהו, ולא לרעיית ראש הממשלה, כשהיא מסירה את השם שלה. להמליץ זה לא תפקיד משטרת ישראל, ולא להעביר הודעות לתקשורת ולא לדברר את עצמה, ולא סופרלטיבים ולא קרדיט".

המפכ"ל לא ידע מה מוציאה דוברות המשטרה?
"הוא גם לא יודע שבדוברות רב-פקד מוציא פוסט בפייסבוק שאומר 'תחרימו את סופר יודה, כי שם מרביצים לשוטרים', גם את זה הוא לא יודע. הוא מעסיק אנשים כדי לפקח עליהם ולדעת מה הם עושים, ואם מפכ"ל המשטרה לא יודע שעבודת הדוברות היא להודיע על סיום החקירה ולהעביר לפרקליטות, יש בעיה גם למפכ"ל. ויש הרבה בעיות, שורה של בעיות, בחודשים שהמפכ"ל נמצא. המפכ"ל הוא לא הצלחה גדולה בלשון המעטה. אנשים מסביבו יוצרים לו את הבורות. יש לו צוות שמקיף אותי ויוצר לו בורות. גם למנות מומחים צריך להיות מוכשר, ופה הוא שוגה, במינויים. הוא שולח קצינים הביתה בלי לראיין אותם. הוא עושה שאלונים ב-20 שקל, במקום שהוא הבטיח פוליגרף לקצינים בכירים. המפכ"ל טועה בהרבה מאוד דברים".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו