בחיים בזכות המאבטחים: פאיז כרכבי, בן 56, הגיע למרכז הרפואי לאחר שלא חש בטוב בעת העבודה, אבל התמוטט ברחבת חדר המיון. למזלו הגדול אנשי אבטחה של בית החולים שהיו במקום ביצעו בו פעולות החייאה והצילו את חייו.



כרכבי, חיפאי העובד כמלצר בחומוסייה מוכרת בעיר ומוכר גם לחלק מעובדי בית החולים רמב"ם שהם לקוחותיו, לא האמין שבמהירות כזו יתדרדר מצבו. לדבריו, מעולם לא היה מאושפז קדום לכן. לפני מספר ימים הוא חש ברע במהלך יום העבודה. הבוס שלו פינה אותו לרמב"ם כדי שיוכל להיבדק, אבל כשהגיע לביה"ח הוא פשוט נפל ברחבת המיון והתמוטט.

מאבטחים נחלצים לסייע למטופל שהתמוטט ומצילים את חייו


למרבה מזלו של כרכבי, שני מאבטחים שהיו במקום זיהו את המצוקה והחלו בפעולות החייאה. זה לא היה במקרה, שכן צוות בית החולים כולו עובר קורסי החייאה על בסיס רוטציה, לרבות עובדים שכלל אינם עוסקים ברפואה. כך יצא שנטור כאמל ומחמד גדיר, שני המאבטחים, היו באזור האירוע ותוך שניות הגיעו אל האיש והחלו בהחייאה.



יחד איתם היתה אחות טיפול נמרץ לב שבדיוק סיימה את המשמרת ועברה במקום. בתוך דקות הגיע צוות ההחייאה של ביה"ח למקום ופינה מיידית את כרכבי לחדר הלם לייצוב מצבו ומשם לצנתור חירום. כרכבי שהה ברמב"ם כשבוע, להמשך טיפול והשגחה. אגב, זו לא הפעם הראשונה שהמאבטח נטור משתתף בהחייאה... זה כבר קרה לו במסגרת עבודתו פעם נוספת בעבר.



רופאים ברמב"ם ציינו כי כשמדובר בדום לב לבבי, כל שנייה חשובה. "אם האיש היה מתמוטט מרחק מטרים ספורים, יתכן שלא היה שורד את ההתקף ונפטר. יש כאן שילוב של מזל ותושייה של עובדי בית החולים, שהצילו את חייו", אמרו בבית החולים.



היום ננעלת ברמב"ם "פסגת רמב"ם 2016" - כנס מדעי שנתי, בן שלושה ימים, העוסק בנושא רפואת הלב וכן בסכנה של מוות פתאומי כתוצאה מדום לב.