משטרת ישראל, תחת פיקודו של המפכ"ל רוני אלשיך, הספיקה תוך זמן קצר להימנע מלפרסם את מלוא הפרטים על ההמלצה להעמדה לדין בפרשת מעונות ראש הממשלה, להצהיר שניצב חיסל את רוצח הזוג מראשל"צ ולחזור בה, להכריז על "אונס לאומני" ולחזור בה ולהכות ערבי-ישראלי שעובד בסופר בלב תל אביב.

גבי גזית שוחח בנושא ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם הכתב הפלילי בוקי נאה, שהוסיף שמן למדורה: "ימים ענקיים עוברים על המשטרה. גיבור היום, ניצב מוטי כהן, התעשת ראשון, ירה בעבריין נמלט ומנע אסון גדול, ככה היה כתוב, ואז התברר שמוטי כהן מחצי מטר, או שפספס או שעשה וידוא הריגה כמו אלאור אזריה, כי הנמלט מת ממשהו אחר. המשטרה היא ארגון שקרן. מוטי כהן, ניצב במשטרה, לא מושעה וממשיך לקבל משכורת אחרי ששיקר את הציבור. הוא ירה במת, ירה במתאבד אחרי שהוא מת".


נאה הוסיף: "היום, אם יש לך קרוב משפחה בעל עבר פלילי, לא יגייסו אותך למשטרה, כדי שלא ישתילו במשטרה עבריינים ושליחיהם, כי זה מסוכן. ילד טוב שהיה קצין בצבא, אם יש לו דוד פושע, לא מגייסים אותו. אבל, מי שקצין משטרה שהחברים הכי טובים שלו או קרובי משפחה שלו הם עבריינים, מקדמים אותו בתוך המשטרה. ערן מלכה, פושע לאומי שבגד במדינת ישראל ומכר אותה לפושעים, העבירו את הגיס שלו וחברו הטוב ביותר, שחר חמדי ממח"ש חזרה למשטרה. המשטרה קידמה אותו, נתנה לו דרגה ותפקיד של מפקד תחנת שרת בדרום תל אביב, מה ההיגיון?".

"לפני חודש וחצי המשטרה הודיעה שהיא מחזירה לשורותיה את הקצין אפרים ארליך, המכונה 'קרמשניט', שהוגלה למכבי האש לאחר שחשף שחיתויות במשטרה. הוא קיבל הביתה זרי פרחים ועשרות שיחות טלפון מברכות, אבל הוא עדיין במכבי האש, ועד לרגע זה, חודש וחצי אחרי, אף אחד מהמשטרה עוד לא התקשר להגיד לו שהוא חוזר. הוא כרגע משובץ כמועמד לשיבוץ בסבב השיבוצים הבא של המשטרה", סיפר נאה.

"אלשיך אינטליגנט? את לא מתביישת?"


יו"ר עמותת "זכויות השוטרים" אושרה אסף הגיבה לדברים: "אני מבינה שקשה מאוד לאהוב את המשטרה. אני אוהבת את המשטרה ואני נחשפת לדברים אחרים. אני מעדיפה לראות את השוטר שקם בחמש בבוקר, ויש לנו שוטרים אינטליגנטים". נאה תקף: "אלשייך אינטליגנט? את לא מתביישת להגיד את זה? אלשייך אינטליגנט? את מבינה מה שאת אומרת?".

אסף השיבה: "אתה יודע מי שקרן? זה שפרסם שאני יושבת בכלא, אז אל תבלבל את המוח. תפסיק להוציא את דיבתם של שוטרי משטרת ישראל. אם יש לך משהו להגיד למוטי, תגיד לו, תעלה אותו לשידור ושהוא יגיב. יש לו את הזכות להגיב. אנחנו בני אדם". "אלשייך מנע ממנו את הזכות להגיב", טען נאה, "אלשייך, זה שחי בחושך עדיין". "הוא לא מונע אף אחד", אמרה אסף, "אחרי מה שקרה בתקופת דנינו, כשכל אחד דברר את עצמו לדעת, למוות, המשטרה החליטה, אלשייך החליט על דרך אחרת, הוא מפכ"ל, זכותו".

גזית טען: "השוטרים הדבילים מוציאים את דיבת המשטרה רעה". אסף ענתה: "לצערי הרב יש גם שוטרים שעושים עבודה והם טועים, אתה לא טעית בחייך? והאדון השני (בוקי נאה), שמוציא את דעתי כל בוקר שאני רואה ושומעת אותו, ויום אחד כמעט תפסתי אותו, והוא קיבל מכות, כמעט ברח, תשאל אותו. תשמע, זה לא הגון". נאה הגיב: "מה את תוקפת אנשים? ככה מתנהגת אשת ארגון השוטרים, הולכת להרביץ מכות לעיתונאים? כי כתבו שעצרו אותה בגלל קשרים עם רונאל פישר? איך את לא מתביישת? איך את יכולה בכלל לייצג שוטרים?".

גזית ביקש הבהרה ואסף סיפרה: "אני תפסתי אותו (את בוקי נאה) ביום אחד שהוא כתב שאני נמצאת במעצר עם רונאל פישר. באתי לשאול אותו, תגיד לי אתה ביקרת אותי במעצר? באת לתת לי סיגריות? הוא כתב את זה באישי שלו, לא תגיד הוא דיווח. הוא בא לברוח, אז תפסתי אותו, זה הכל". נאה השיב: "היא נעצרה בפרשת רונאל פישר, נחקרה במשטרה ובמח"ש על קשריה הטובים עם רונאל פישר, מה לעשות, לא המצאתי את זה, חקרו אותה, עצרו אותה". ואסף ענתה: "הייתי במגרש הרוסים נכון? לא נעצרתי ונחקרתי, אלא נחקרתי ושוחררתי בתנאים מגבילים".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו