היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, קיימו היום (שלישי) פגישת עבודה, לאחר המחלוקת שהתגלעה ביניהם בנוגע לנוסח פרסום ההודעה על סיום החקירה בפרשת מעונות רה"מ והחשדות נגד רעיית של ראש הממשלה, שרה נתניהו החשודה בקבלת דבר במרמה. המפכ"ל הבהיר היום כי לא ראוי לפרסם בציבור שהתגבשה תשתית ראייתית נגד הגברת נתניהו, ולהפוך את הדיון המשפטי-מקצועי לדיון ציבורי, ולכן הנחה להיצמד בהודעה לתקשורת, לניסוח מצומצם שאינו מפרט את העמדה לפרטיה.



בהודעה משותפת של המפכ"ל והיועמ"ש הבהירו השניים כי יחסיהם אינם עכורים: "הניסיונות לתקוע טריז בין המפכ"ל לבין היועץ המשפטי לממשלה הם בגדר ניסיון לפגוע בשלטון החוק. השיח בין המפכ"ל לבין היועץ המשפטי לממשלה הוא ישיר ופורה ומתוך כבוד הדדי, והבנה מלאה של חלוקת האחריות בין המערכות השונות, כמו גם חשיבות שיתוף הפעולה ההדוק ביניהן". המשטרה התעקשה שבלשכת היועמ"ש משקרים, משה כהן דובר משרד המשפטים הציג את עמדתו לפיה היועמ"ש לא הסכים עם נוסח ההודעה ועכשיו המשטרה ממשיכה לנסות ולהסיט את האש נגד התקשורת.



כזכור, בחודשים האחרונים חקרה יחידה ארצית של משטרת ישראל את הפרשה שכונתה בתקשורת "תיק המעונות" בליווי פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי). בתום החקירה הועברו הממצאים וכן עמדת המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות, אל היועץ המשפטי לממשלה, כפי שנהוג בכל התיקים המנוהלים במשטרה ומועברים להחלטת הפרקליטות. לאחר העברת העמדה, כאמור, סבר המפכ"ל כי אין לפרסם את הפרטים במלואם.