מודל חיזוי של חוקרים אירופיים, שפורסם היום (שלישי) על ידי השירות המטאורולגי הישראלי, מנבא כי הקיץ הקרוב יהיה חם מהממוצע. על פי המודל, בחודשים יוני, יולי ואוגוסט, קיימת הסתברות של 79% שבתקופה זו ממוצע הטמפרטורות יהיה גבוה מהרגיל. זאת, לעומת הסתברות של 19% שהטמפרטורות יהיו ממוצעות לקיץ והסתברות של 2% בלבד שטמפרטורות יהיו נמוכות מהממוצע.

מנהל אגף מחקר ופיתוח מערכות חיזוי בשירות המטאורולוגי, ד"ר יואב לוי, הסביר שלעומת שנות ה-70' וה-80' – בשנים האחרונות חלה התחממות ממוצעת של שתי מעלות בתקופת הקיץ.
התופעה מוסברת על ידי ההתחממות הגלובלית. ד"ר לוי העריך עוד שהקיץ שבפתח יהיה חם עוד יותר גם לעומת קיץ 2015, שגם הוא היה חם מהממוצע.
 


חשש לשריפות - תיאסר הדלקת מדורות


האם אנחנו מתחילים כבר לראות את התגשמות התחזיות? מחר תירשם עלייה בטמפרטורה, והן יהיו גבוהות מהממוצע בעונה. בסוף השבוע צפוי שרב. 
בעקבות התחזית לעומס חום כבד, פרסמה נציבות כבאות והצלה צו האוסר מחר על הדלקת מדורות בשטחים פתוחים באזורים שונים בארץ וזאת מחשש לשריפות.
האזורים בהם תיאסר הדלקת המדורות יהיו ברמת הגולן, בגליל העליון והתחתון, בהרי הגלבוע, בשרשרת הרי השומרון ויהודה וביער יתיר בדרום.
בשירותי הכבאות וההצלה הזהירו שמי שייתפס מדליק מדורות באותם אזורים צפוי לקנס של עד 70 אלף שקל. במקביל, תחנות הכבאות יתוגברו בכבאים ורמת הכוננות תועלה.