אחרי שבועות של שתיקה, נוכח פרשיות מביכות, היום (ראשון) נשמע לראשונה מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, במהלך צעדת "ריקודגלים" במסגרת חגיגות יום ירושלים כשהוא שולח עקיצה לתקשורת ומציג לכאורה שקט תעשייתי מבחינתו. "לא עבר על המשטרה כלום. עבר בתקשורת מה שעבר. המשטרה עובדת, מרוצה מההתקדמות שלה, כולנו באחדות מטרה", אמר אלשיך.



רנ"צ אלשיך תקף את הדיווחים במדיה: "לתקשורת מותר לבקר ושתמשיך לבקר, אנחנו נעשה את שלנו. חלק מהביקורת לא מבוסס על שום עובדות לצערי אפילו לא בסיס מינימלי נקודתי. חלקה לגיטימי מטבע הדברים כשיש חיכוך אז יש דברים שלא נראים ומותר לבקר, אבל מה שלגיטימי, אנחנו מקשיבים, מפיקים לקחים ומתקנים ומה שלא לגיטימי, תפקידינו להתעלם ואנחנו מתעלמים".



המפכ"ל אמר את הדברים כאמור בצלן של חגיגות יום ירושלים ולא ניתן היה להתעלם מהרקע שאליו נקשרה המשטרה במהלך השבועיים האחרונים. ברביעי שעבר הגיעה לסיומה פרשה מביכה מאוד שהתנהלה במחוז תל אביב. במסגרת חקירה על חשד לאונס של צעירה הלוקה בשכלה, הסתירה המשטרה בתחילת החקירה כי היא חושדת שהמניע היו לאומני. לאחר מכן, בעת שהמשטרה הגישה לבית המשפט בקשה להארכת מעצר של שני החשודים היא ציינה בבירור שישנו חשד למניע לאומני. בו בזמן דוברת המשטרה, נצ"מ מירב לפידות טענה כי אין מדובר באירוע לאומני. למרות זאת בשני שעבר שבו החוקרים לבית המשפט והציגו טענה שונה מזו שניסתה להציג הדוברת ובפרק זמן של פחות משעה נקלעה המשטרה למבוכה קשה, שעה שחזרה בבקשה מביהמ"ש פעם להסיר את הסעיף הלאומני ופעם להשיבו בטענות שונות.



ברביעי האחרון הדהימה המשטרה בבקשתה לשחרר את החשודים כשהיא מציינת כי לא גיבשה תשתית ראייתית המספיקה כדי לקשור את השניים לעבירות אונס ובכל מקרה אין מדובר במניע לאומני. הודעה שהיוותה המשך ישיר לפארסה המביכה.