פיגוע ירי רצחני בלב תל אביב: ארבעה בני אדם נרצחו אמש (רביעי) בפיגוע במתחם הקניות שרונה בתל אביב. פרמדיקים של מד"א פינו לבתי החולים איכילוב ותל השומר את פצועי הפיגוע. שלושה מהם נפטרו ולאחר מכן נקבע מותה של אישה נוספת. בנוסף, 16בני אדם נפצעו בפיגוע. בבית החולים נותרו 6 פצועים, כש-4 מהם במצב בינוני ביחידות לטיפול נמרץ השונות. 2 נשים נמצאות במצב קל במחלקת נשים.

שני מחבלים נוטרלו בזירה, אחד פצוע ובהכרה והשני נחקר. בתחילה נטען כי עלה חשד לחשודים נוספים שנראו בורחים מהמקום, אך מפקד מחוז תל אביב, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, אמר כי למשטרה לא ידוע על מחבלים נוספים.
זירת הפיגוע במתחם שרונה. קרדיט: דוברות המשטרה
 
בשעה 21:30 לערך התקבל דיווח על יריות במתחם שרונה בת"א. כעבור מס' דקות, התקבל דיווח ירי נוסף, ברחוב הארבעה, הסמוך למתחם שרונה. כוחות משטרה הגיעו למקום בכוחות מתוגברים. כוחות משטרה סורקים אחר חשוד שנראה נמלט מהמקום. בעקבות האירוע נחסמו מספר צירי תחבורה באזור מתחם שרונה, הציבור התבקש להימנע מלהגיע למקום ולאפשר לכוחות החירום וההצלה מעבר חופשי ומהיר.

סריקות נרחבות התבצעו באזור בעקבות חשש ממפגע נוסף שנמצא בזירה, לפי עדויות הנפגעים. כמו כן, ציר תנועה נסגר לאחר שנמצא תיק חשוד וחבלן הוזעק לזירה. בנוסף, ברחוב הארבעה טופלו מספר נפגעי חרדה עקב אופי האירוע.
זירת הירי במתחם שרונה בתל אביב

מפקד מחוז ת"א: "לא הייתה התרעה"

יריות על המחבל ממתחם שרונה

מפקד מחוז תל אביב משה צ'יקו אדרי אמר בזירת האירוע: "אנו מדברים על פיגוע די קשה במתחם שרונה בתל אביב, הגעה של שני מחבלים למתחם תוך שהם יורים באזרחים, לצערנו תשעה נפגעים. שני המחבלים נוטרלו, האחד נעצר והשני פצוע ירי".

"כרגע החקירה בראשיתה יחד עם כוחות הבטחון השונים, כרגע ממה שעולה זה שלא הייתה התרעה, אנחנו לא יודעים על מחבל נוסף שמסתובב, כך שאפשר לחזור לחיים, אנחנו ניתן את הבט"ש שלנו וכרגע החקירה בראשיתה, במדיה ויהיו דברים נוספים, נעדכן את כלי התקשורת, כרגע, המחבלים וכלי נשק אצלנו, אפשר לצאת, במידה ויש אנשים חשודים יש לדווח אלינו ואנחנו ננקה את האירוע".

נטרול המחבל ברחוב הארבעה. צילום: אבשלום ששוני
נטרול המחבל ברחוב הארבעה. צילום: אבשלום ששוני

ארלה קליין מתנדב זק"א, סיפר כי  "מדובר בכמה זירות אירוע. אני טיפלתי בבחורה במצב קשה מאוד מאחורי מתחם שרונה. היו עוד כמה נפגעים כולם פונו לבתי חולים. יש חשש למטען חבלה. אנחנו סורקים את השטח ומחפשים אחר נפגעים נוספים".


עד ראיה: "אנשים רצו לכל עבר"

"הגעתי בנסיעה מרחוב קרליבך, ושמעתי צעקות ויריות. אנשים היו מבוהלים והייתה פאניקה. ראיתי כוחות משטרה רצים ואנשים מסתתרים ובורחים. ראינו אנשים רצים לכל עבר. ואז הבנתי כשירדתי מהמונית שמדובר בפיגוע ובינתיים הגיעו אמבולנסים ושוטרים והשתלטו על המחבל", כך סיפר רונן, נהג מונית.

במסעדת ג'ויה הסמוכה השולחנות היו מלאים בסועדים. "פתאום שמענו יריות. בהתחלה שלוש, אחר כך עוד שלוש. שמענו צעקות והייתה אווירת בהלה. חלק מהאנשים הסתתרו בתוך המסעדה. בהתחלה חשבנו שזה סרט. זה נראה הזוי. רק אחרי כמה דקות הבנו שזה פיגוע בלב תל אביב והשוטרים והאמבולנסים סגרו את האזור", סיפר גרישה, סועד במסעדה.

פינוי הפצועים מהפיגוע בשרונה. צילום: אבשלום ששוני
פינוי הפצועים מהפיגוע בשרונה. צילום: אבשלום ששוני


עדת ראייה נוספת סיפרה: "זה היה פשוט הזוי. פתאום שומעים יריות. יושבים מבלים ופתאום יריות. הכל משתנה ברגע, לא הבנו מה קרה בהתחלה. רק ששמענו את הצעקות וראינו אנשים רצים, הבנו שזה פיגוע".

פאראמדיקית מד"א שני מזרחי, שטיפלה בפצועים, סיפרה: "הגענו לכניסה למתחם שרונה ועם הגעתו התחילו לרוץ אלינו אזרחים ולדווח לנו על פצועים במספר מקומות שונים במתחם. הבאנו אלי לידיים גבר בשנות ה-30 שסבל מפצע ירי בפלג גופו העליון. הענקתי לו טיפול רפואי שכלל הרדמה והנשמה ופיניתי אותו לאיכילוב כשמצבו מוגדר קשה. במקביל צוותים נוספים שלנו העניקו טיפול רפואי לנפגע ירי נוספים באזור המתחם".