ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון גלעד ארדן והשר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיעו אמש למקום הפיגוע בתל אביב. נתניהו והשרים קיבלו סקירה בשטח ממפקד המחוז. "היה פה אירוע מאוד קשה של רצח בדם קר של מחבלים נפשעים", אמר נתניהו בזירה. "קיימנו דיון על שורה של צעדים התקפיים והגנתיים שאנחנו ננקוט כדי לפעול מול התופעה הזאת, התופעה החמורה של ירי. היא בהחלט מאתגרת אותנו ואנחנו ניתן לה מענה".

ראש הממשלה הדגיש כי בתקופה זו מצופה עירונות מיוחדת מצד האזרחים. "אנחנו גם יודעים ומצפים שתהיה ערנות מירבית של האזרחים. תהיה פעולה נחרצת של המשטרה, של צה"ל ושל גורמי הביטחון האחרים, לא רק לאתר כל משתף פעולה עם הרצח הזה, אלא גם למנוע פעולות נוספות. אנחנו בעיצומה של תקופה לא פשוטה. אנחנו נפעל בתקיפות ובשכל", אמר רה"מ. 
 
זירת הפיגוע. צילום: יואל מילר
"אני רוצה לשבח את הגבורה של אזרח שבפעולתו כנראה הציל לא מעט חיים, וגם של מאבטח שפעל במהירות, במיומנות וגם של שוטר שלכד את המחבל השני", הוסיף נתניהו, כשהוא מתייחס למאבטח במתחם שירה במחבל, אותו פגש ראש הממשלה במקום. 

בפיגוע שאירע אמש נהרגו ארבעה אנשים ונפצעו לפחות חמישה, בהם שלושה פצועים באורח קשה, באירוע ירי במסעדת "מקס ברנר" בשרונה. היורים הם ככל הנראה שני שוהים בלתי חוקיים מהכפר יטא באזור חברון. הם נוטרלו ונחקרים בידי כוחות הביטחון.