מותח ביקורת: פרשת ניצב רוני ריטמן ראש להב 433 במשטרה והקצינה צ' שעתרה לבג"ץ בבקשה לפסול את מינויו מסרבת לגווע. היום (ראשון) חשף ערוץ 2 את מסמכי עדותו של ניצב ריטמן בחקירתו במח"ש כפי שנמסרו לידיו של פרקליט המתלוננת עו"ד חי בר אל ובהם לכאורה אמר ניצב ריטמן דברים לא פשוטים. ניצב ריטמן התייחס לארגון המשטרה וציין. "זה ארגון תככני, ארגון רכלן", הוא התייחס בין השאר כך נטען, למערכת יחסים לא תקינה עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי שלדבריו החלה במתיחות על רקע מקצועי.



על טענותיה של המתלוננת נגדו במסגרת אותה פרשה, התייחס ניצב ריטמן על פי מסמך עדותו במח"ש: "מעולם לא חציתי קווים, לא איבדתי עשתונות, מעולם לא קרה שרציתי לנשק מישהי ולא הייתה מעוניינת. אני יודע להבחין, נשיקות ידידותיות של חברים על הלחי. לא יכול להיות שיצרתי מגע פיזי עם שוטרת שלא הייתה מעוניינת בכך. יש פה אירוע מטורף, עלילת דם".



"קונספירציה איומה"


ראש להב 433 הטיח את האשמה בהגשת התלונה בראש חטיבת המודיעין בלהב 433 שהוא יריבו בארגון: "זו קונספירציה איומה של אנשים בחטיבת המודיעין שמתנהלת בעניינם בדיקה. קנוניה מופרעת של אנשים לא נורמליים שמאחוריה עומד תת ניצב מבריק". ניצב ריטמן התייחס גם לקצינה שהיא איכותית וציין כי הציע לה לשמש כעוזרתה אולם היא לא נענתה להצעה והוא קיבל את החלטתה. אלא, שלמרות הערכה שהייתה לו אליה היום הוא חושב שמדובר בבחורה עם בעיות אישיות כדבריו, "אולי אפילו נפשיות אני לא פסיכולוג".



פרקליטה של רפ"ק צ' עו"ד בר אל, דוחה את האשמותיו של ראש להב 433. "ניצב ריטמן אומר דברים קשים על המתלוננת רק לאחר שמתברר לו שהיא המתלוננת. לפני כן הוא מחמיא לה, אומר שהיא קצינה רצינית ומקצועית ושהוא מעריך אותה. לאחר שנודע לו שהיא מתלוננת הוא מתחיל להכפיש אותה".



ערוץ 2 צירף בידיעה חלק מהחקירה של ניצב ריטמן במהלכה מנסה החוקר להקשות עליה לנוכח חזותה של המתלוננת שהיא נאה כדברי החוקר. "אני מתעב את הבחורה הזאת", אומר ריטמן וממשיך. "יכול להיות שבשלב זה או אחר החמאתי לה... היא לא מסוג הנשים שמוצאות חן בעיניי". על טענותיהם של שוטרים שראו אותו רץ אחריה באחד האירועים התייחס ניצב ריטמן כי אולי עמדה ליפול והוא בא לעזור ובודאי שלא ניסה לנשק אותה.כשמנסה החוקר להקשות מגיב ניצב ריטמן כי הוא סבור שיש קנוניה נגדו ודוחה את הטענה לאמירות מביכות שהשמיע כביכול כלפי המתלוננת.