שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון לא נח. אתמול אכל יעלון צהריים בחברתם של שני אנשי עסקים בכירים, במשרדם בהרצליה פיתוח. אחד מהם, איליק רוז׳נסקי (בתמונה למטה, בראש השולחן בחולצה כחולה), יו"ר דלק נדל"ן לשעבר, מבכירי המשק הישראלי, היה בזמנו השכיר שהשתכר את השכר הגבוה במשק. מה שרלוונטי יותר לענייננו היא העובדה שרוז׳נסקי הוא איש מפלגת העבודה, בעבר כיהן בתפקיד עוזר שר, ואחד מוותיקי "מחנה רבין" במפלגה.


שותפו, שנכח אף הוא בארוחת הצהריים (משמאל), הוא אלי להב, איש עסקים באר־שבעי, בעבר הבעלים של הפועל באר שבע בכדורגל. כיום מחזיקים להב ורוז׳נסקי ביחד בחברת נדל"ן ציבורית הפעילה בעיקר בגרמניה. לאחרונה התעניינו ברכישת רשת מגה.

יעלון סועד עם רוז'נסקי (בראש השולחן בחולצה כחולה)
יעלון ממשיך במרץ סדרה ארוכה של פגישות לגיוס תמיכה פוליטית. לו וללהב היכרות מוקדמת. העובדה כי יעלון נפגש עם בכיר ב"מחנה רבין" ההיסטורי יכולה להעיד על כוונותיו: להקים מסגרת פוליטית, שתתמקד במרחב שבין יצחק רבין למנחם בגין. הדגש יהיה על ערכיות, צניעות, ציונות אמיתית, ביטחוניזם וחתירה לשלום במגבלות הפרטנר והז'אנר. 

בבדיקות שעורך יעלון, התמיכה בו גבוהה בקרב תומכיה של מפלגת העבודה ההיסטורית, ובעיקר כאלה שהתפכחו מאשליית השלום המהיר עם הערבים, אך מתגעגעים לדמותה של ישראל הישנה, ולחזרה לערכים הבסיסיים שלה.
רוז׳נסקי אישר ל"מעריב־השבוע" את דבר הפגישה, סיפר שנהנה מאוד מתוכנה ומהדברים ששמע מיעלון, וציין כי לא מן הנמנע שיחליט לסייע לו, אם וכאשר יקים מסגרת פוליטית נפרדת שתרוץ בבחירות.