המשטרה החליטה שלא להמתין לסיום ההליכים המשפטיים והמשמעתיים מול תנ"צ גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין השוהה בחופשה כפויה וביממה האחרונה קיבלה החלטה להעבירו מתפקידו ולמנות תחתיו ראש חטיבה אחר. המשמעות היא שבכוונת המשטרה להדיח את תנ"צ ניר מתפקידו, אולם הודעה ברוח זו טרם נמסרה לתנ"צ ניר ולפרקליטו.



במשטרה טוענים כי לאור העובדה שמדובר באחד התפקידים הרגישים ביותר, שאינו מאויש, ולנוכח חומרת החשדות כנגד תנ"צ ניר וההתנהלות מולו שסופה אינו נראה באופק, לא היה מנוס אלא להתחיל בהליך מינוי של קצין אחר במקומו, ותנ"צ ניר, שממילא היה אמור להיכנס לסבב תפקידים, ואם לא היה נקלע לדוח הביקורת בעניינו, היה אמור לעבור לתפקיד אחר.



עו"ד איתן פלג, פרקליטו של תנ"צ גיא ניר, אמר בתגובה, כי "אף אחד לא הדיח את גיא ניר מתפקידו. גיא ניר נמצא בחופשה כפויה וגיא ניר מנהל את ענייניו בבתי המשפט ולא בתקשורת. גיא ניר מביע סלידה ומחאה מהדלפות חוזרות ונשנות בעניינו וגם בית המשפט נזף במשטרה קשות בדבר הדלפות בעניינו של ניר וכינה את התופעה כחמורה ביותר".



כזכור, לאחרונה עלו מאבקים פנימיים קשים בין תנ"צ ניר לניצב רוני ריטמן, ראש להב 433 במשטרה, בעקבות דוח ביקורת שהוצא כנגד תנ"צ ניר והוצאתו לחופשה כפויה על ידי המפכ"ל. מוקדם יותר רמזו גורמים במשטרה שתנ"צ ניר הוא שאחראי להדלפת מסמך הח"כים בגלל העימות בינו לבין המשטרה. ניר הוא שערך את המסמך בו פורטו חשדות לכאורה לעבירות פליליות או מידע לגבי עבירות לכאורה בהן מעורבים ח"כים, שרים ואישי ציבור. "אם זה מסמך חמור, מדוע תנ"צ ניר ערך אותו וחתם עליו? ברור שזו נורמה מקובלת וביקורת של המשטרה במידע שהצטבר בשורותיה ואין בכך כל פגם", אמרו אותם גורמים.



מן המשטרה נמסר בתגובה, כי "הכוונה להעביר את תנ"צ ניר מתפקידו נועדה לאפשר מינוי ראש חטיבה אחר. מדובר באחד התפקידים הרגישים ביותר במשטרה - ראש חטיבת במודיעין וכיוון שתנ"צ ניר נמצא בחופשה כפויה, התפקיד אינו מאויש".



עוד נמסר, כי "השילוב של הערכת הזמן עד לסיום כלל ההליכים, חומרת החשדות כנגד תנ"צ ניר כעולה מטיוטת כתב האישום נגדו ולאור דיברי בית במשפט בדיון ורגישות התפקיד - מחייבים להעבירו מתפקיד על מנת לאפשר מינוי ראש חטיבה חדש".