שר הפנים לשעבר מטעם הליכוד, גדעון סער, התראיין הבוקר (שני) ל-103fm ומתח ביקורת על הסכם הפיוס הצפוי בין ישראל לבין טורקיה. סער טען כי ההסכם הוא טעות קשה והשפלה לאומית ותהה, "מדוע ישראל צריכה לשלם על כך שחייליה הותקפו בנשק קר וחם על ידי טרוריסטים במשט טרור? מישהו יכול להסביר את זה? מדיניות חוץ של מדינה צריכה להתקיים על פי עקרונות וכבוד לאומי אינו דבר זניח".



בנוסף לכך התייחס סער לדבריה של חברת הכנסת מבל"ד, חנין זועבי, שטענה כי מדובר כי מדובר בהודאה ישראלית באשמה ברצח כלשונה: זועבי צודקת", הוא אמר, "איך אפשר להבין את זה אחרת מהודאה באשמה? אנחנו היינו צריכים לקבל פיצויים מטורקיה, המצור על עזה הוא חוקי, כך קבעה ועדה בין לאומית. מדובר בעניין מוסרי פשוט, זה לא הסכום של 21 מיליון דולר, גם שקל לא היינו צריכים לשלם".



"ארדואן במצוקה ובלי חברים, טורקיה, שהייתה בעבר עוגן אזורי הפכה להיות מדינה אסלאמיסטית שבמקום לשאוף למערב רוצה להנהיג את העולם הערבי. היא הסתכסכה עם רוסיה, ארצות הברית ומצרים, למה אנחנו מצילים אותה? למה עזה מקבלת הטבות בהסכם, כשאנחנו לא מקבלים את גופות חיילינו? האינטרסים שלנו לא צריכים להיות עם טורקיה כיום אלא עם הכורדים".




ההשתלטות על משט המרמרה. צילום: רויטרס
ההשתלטות על משט המרמרה. צילום: רויטרס




"כשאני הייתי שר לא הסכמתי לפיצויים"




כנשאל סער על כך שההסכם היה כבר מוכן לפני שלוש שנים, כשהוא עוד היה שר בממשלה, הכחיש סער שהסכים להסכם כזה, או אפילו הכיר אותו: "בשום פורום שהייתי בו, לא בממשלה ולא בכל פורום אחר, לא הסכמתי לפיצויים, אני חושב שזה לא דבר נכון. אני גם לא חושב שההסכם צריך להיות מובא לקבינט כעובדה מוגמרת. אני מכבד את ראש הממשלה, אני מאמין שנתניהו פועל לטובת האינטרס הישראלי, אבל אני חושב שבמקרה הזה הוא טועה, אני חושב שמדובר בהסכם רע". סיכם סער.