התרגשות רבה שררה היום (שלישי) בצהריים בטרמינל הנוסעים הנכנסים בנתב''ג לאחר נחיתת טיסת אל על 002 מניו יורק, שבמהלכה הוזנקו לעברה בגרמניה מטוסי קרב בעקבות הודעת שווא על פצצה. לאחר שהמטוס יצא מהתחום האווירי של גרמניה ושווייץ המשיך בדרכו לנתב"ג ונחת בשלום, מנכ"ל אל על, דוד מימון, אמר "כי לאחר שהמטוס יצא מהמרחב האווירי של גרמניה ושווייץ הוא המשיך כמתוכנן בטיסה ונחת בנתב"ג ללא תקלות.



עם נחיתת המטוס סיפרו הנוסעים כי הצוות המשיך להתנהג בקור רוח כדי למנוע בהלה. "בעת הטיסה לא אמרו לנו כלום ולא ראינו שום דבר חריג, הכל היה כרגיל", סיפרה פרופ' ענת בק תושבת תל אביב ומרצה למשפטים בארה''ב, "צוות המטוס התנהג למופת ובאחריות רבה ולא אמרו לנו כדי שלא תיווצר בהלה. זאת הייתה החלטה נכונה וחכמה. רק כשנחתנו בנתב"ג והפעלתי את הטלפון הסלולרי אמא שלי הייתה על הקו, נרגשת מאוד והיא סיפרה שהיה חשש גדול שיש פצצה במטוס והוא לא יגיע. רק אז בין הנוסעים החל דיבור על זה וכולנו עכשיו מתרגשים. אבל טוב לחזור הביתה והכל עבר בשלום".



נוסע נוסף אמר איציק שגם היה על הטיסה סיפר: "ישנתי בזמן הטיסה ושום דבר לא היה חריג, כשראיתי את החופים של תל אביב התרגשתי לקראת החזרה הביתה ורק אחרי הנחיתה נודע לי על הדרמה שהייתה באוויר אבל לא הרגשנו כלום ולא ראינו כלום והכל עבר בשלום, אני מאוד מתרגש".



התרגשות רבה בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני
התרגשות רבה בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני




ליווי צמוד



מוקדם יותר הבוקר דקות של חרדה עברו על טיסת אל על שהמריאה מניו יורק לישראל, כאשר עברה בשטח האווירי של שווייץ, על הגבול עם צרפת. אל הטיסה הוזנקו מטוסי F-18 של חיל האוויר השווייצרי, עקב הודעת שווא על פצצה שנמצאת במטוס. הטיסה המשיכה בדרכה לישראל כרגיל, כשהיא עושה זאת דרך המסלול הרגיל שלה, דרך גרמניה.



שני מטוסים הוזנקו לעבר הבואינג 747 ויצרו קשר עם הטייס. על פי דיווח בשווייץ, מי שהודיע על כך היו רשויות התעופה האמריקאיות, והם מצדם עדכנו את הרשויות בשווייץ. ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "בבדיקה מול אל על עולה התמונה כי ברשויות התעופה האמריקאיות התקבלה ידיעה אנונימית על פצצה במטבחון המטוס, האמריקאים עדכנו את הרשויות בשווייץ (שעה שהמטוס נכנס למתחם האווירי שלה) והאחרונים הזעיקו מטוסי קרב ללוות את המטוס. בבדיקה התברר כי המטוס 'נקי' והוא המשיך במסלולו כמתוכנן".



כזכור, המצב הביטחוני הרגיש כבר גרם בחודש שעבר לתקרית בשדה התעופה באתונה, כאשר מאבטחים של חברת אל על השתלטו על אדם חשוד בשדה. מדובר באדם שהסתובב עם תרמיל גדול בצורה שעוררה את חשד מאבטחי אל על. הם קראו לעברו לעצור ולאחר שלא הגיב מספר פעמים - השתלטו עליו.