חלום חייו של גבר הייטקיסט בתחילת שנות ה-40 לחייו היה להקיף את העולם ביאכטה. אבל החלום הזה הפך מהר מאד לסיוט של אשתו, בתו הקטנה, הסבא והסבתא. סיומה של הדרמה נקבע השבוע בבית המשפט למשפחה, שחייב את הוריו של היאכטונר לשלם את מזונות הנכדה.



תחילתו של הסיפור לפני חמש שנים. בני הזוג נישאו אחרי תקופה ארוכה של היכרות. באמצעות עורך הדין אורן סולן טוען הבעל כי הודיע לאשתו לפני כמה שנים על "חלום חייו" לרכוש יאכטה מפוארת ולהפליג איתה מסביב לעולם. האישה לא לקחה ברצינות את החלום והמשיכה בחייה.



לימים הזוג התמסד, הביא ילדה לעולם והחלום של אבי המשפחה נדחק הצידה. רק שהילדה הקטנה הגיעה לגיל ארבע נרשמה התפנית בעלילה. עו"ד סולן טען להגנת הבעל כי זה רכש את היאכטה בגלוי. האישה לעומת זה טוענת כי היא נרכשה בלא ידיעתה ואף יותר מזה - כדי לממן את רכישת היאכטה החלומית הוא מכר את דירת בני הזוג ואף נטל מספר הלוואות. לדבריה, בכסף שקיבל ממכירת הבית יצא להולנד, שם רכש יאכטה ואחרי שזו היתה בבעלותו וקיבל לידיו את כל הרישיונות - חזר ארצה.



עו"ד אורן סולן
עו"ד אורן סולן



זמן קצר לאחר מכ, כשאשתו עדיין אינה יודעת על מעלליו, הוא הציע לה לחגוג את יום הנישואין העשירי שלהם בוונציה, בחופשה רומנטית. היא נעתרה לבקשה והשאירה את הבת הקטנה אצל הסבא והסבתא. בוונציה הוא גילה לה את סוד רכישת היאכטה והזמין אותה להפלגה סביב העולם. "זה החלום שלי, את יודעת", הוא אמר לה והיא נותרה המומה, סירבה להצעה וחזרה ארצה.



הבעל, לדברי עו"ד סולן, לקח על עצמו התחייבויות והמשיך בדרכו אל החלום. כששבה המומה ונסערת ארצה גילתה, כי בנוסף למכירת הדירה בעלה גם הותיר אחריו שובל של חובות עתק והיא נותרה לבד בעולם וחסרת אונים.



בדיון בבית המשפט למשפחה התברר כי האישה, בנוסף לתביעת הגירושין, ביקשה להבטיח לה ולבתה תשלום מזונות ושחרור מהחובות הרובצים על בעלה. כדי להבטיח את תשלום המזונות נעתר בית המשפט לבקשת האם, וללא התנגדות עו"ד סולן, וחייב את הסבא והסבתא, שמזמן עברו את גיל ה-70, בתשלום מזונות. "כל עוד הבעל בחו"ל יישאו באחריות הסבא והסבתא", נקבע בהחלטה.



בית המשפט הותיר לסבא והסבתא את האפשרות לתבוע את בנם עם שובו על עוגמת הנפש והנזקים שגרם להם.