שר החינוך נפתלי בנט התייחס היום (שני) להתבטאויות הרבנים האחרונות ואמר כי "ההלכה לא נועדה להיות כלי מפלג ולא כלי שמסמן אנשים, זהויות או מגזרים. אי אפשר לכנות ציבור שלם בכינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה. הדברים שנאמרו אינם מקובלים עליי ואינה דרכה של הציונות הדתית. נכון, יש איסורי תורה מפורשים. אבל לא את כל מי שעובר על איסור תורה, אנחנו מוציאים אל מחוץ למחנה. האם כל מחלל שבת מות יומת, כפי שכתוב בתורה? מה שהנחה את גדולי חכמי ישראל היה הציווי: הווי דן כל אדם לכף זכות".



לדבריו, "הציונות הדתית שאני מוביל היא מחנה שאוהב כל יהודי, שמכבד כל אדם, מחנה של דרך ארץ, מחנה שיודע ומכיר מורכבות ולא ממהר לשפוט.


לאהוב כל יהודי היא-היא היהדות. בצלם אלוהים ברא את האדם – אבל לא בתבניות, לא בהכללות, רק באהבת אדם באשר הוא. כשר חינוך אני אומר בבירור: ילדי ישראל חייבים לדעת שהם כולם כולם אהובים, את כולם אנו מכבדים ובמערכת שלנו יש מקום לכל אחד ואחת מהם".



גם השרה רגב התייחסה לעניין ומסרה כי "אמירותיו של הרב לוינשטיין פוגעניות ולא ראויות להישמע מאיש ציבור ומחנך. ההכרה בערך ובחשיבות של התא המשפחתי המסורתי לא מכשירה אמירות נגד מי שבחר לחיות אחרת. גם כמי שרואה בחיי המשפחה המסורתית ערך עליון אני מכבדת ומחבקת את הקהילה הגאה ומצפה מכל איש ציבור לנהוג כך".



הסערה סביב דברי הרבנים התחילה עם התבטאויותיו מעוררות המחלוקת של ראש המכינה הקדם-צבאית הדתית עלי, הרב יגאל לוינשטיין. בסוף השבוע האחרון תועד לוינשטיין כשהוא מכנה את חברי קהילת הלהט"ב "סוטים". "מדובר באנשים שאיבדו את הנורמליות שלהם, הקבוצה הזאת מטריפה מדינה והיא נכנסת לצבא בכל הכוח", אמר לוינשטיין. "בזמני, סוטים זו הייתה שריטה. גועל נפש. היינו חילוניים אבל נורמליים. לצערי, מי שלא גדל בבית מדרש - אין לו מסורת וההשפעה המערבית נהיית רדיקלית כלפיו", הוסיף בכנס. אם כל זה לא הספיק, לוינשטיין התייחס בכנס לצוערים בבה"ד 1 שנלקחים להצגות ואמר ביחס לתאטראות כי אלו "ערכים של תבוסתנות ופריצות".



אתמול פורסם תיעוד קטע מנאום שנאם בכנס "ציון וירושלים", אז התייחס לזרם הרפורמי ביהדות וכינה את חבריו "נוצרים": "הזרם הרפורמי הוא לא זרם ביהדות. זה זרם בנצרות. היו הרבה זרמים שהתחילו בתוך היהדות, עזבו את היהדות והפכו לזרמים אחרים", אמר לוינשטיין. גם רב רמת גן, הרב יעקב אריאל, תועד באמירה שערורייתית כשכינה הומוסקסואלים "נכים".