ישי שליסל, המרצה עונש מאסר בעקבות הרשעתו ברצח שירה בנקי ז"ל במהלך מצעד הגאווה בשנה שעברה בירושלים, נעצר אתמול בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע ותכנון פגיעה במהלכו של מצעד הגאווה שיתקיים היום (חמישי) בבירה ובמשתתפיו, כך הותר לפרסום. עצרו חוקרי ימ"ר ירושלים עצרו את שליסל במסגרת הפעילות הממוקדת וההערכות של המשטרה לאירוע. על פי המידע וחומר הראיות שהצטבר, שליסל חשוד כי תכנן באמצעות וביחד עם אחיו מיכאל, שדבר מעצרו פורסם במהלך השבוע, לפגוע במשתתפים ולשבש את מהלכו התקין של האירוע. 

על פי צו מעצר שהתקבל ע"י בית המשפט, שליסל נעצר אתמול מתאו שבכלא והובא לחקירה במשרדי ימ"ר ירושלים. הוא הובא היום בפני בית משפט השלום בעיר אשר נענה לבקשת המשטרה והאריך מעצרו עד ליום ראשון הקרוב. כאמור, מעצר זה מתווסף למעצרו של אחיו מאתמול, מיכאל שליסל, שבית המשפט האריך מעצרו עד היום בשעות הצהריים וכן לעיכובם של בני משפחה נוספים אשר בסיום חקירתם שוחררו בתנאים, בהם הרחקה ממקום המצעד ביום המצעד.

שליסל נעצר ביום רצח שירה בנקי ז"ל. צילום: רויטרס


"איך מאפשרים לאסיר להסית מהכלא"?


עורך דינו של מיכאל שליסל, איתמר בן גביר, התייחס היום להארכת המעצר הקצרה מיכאל שליסל, ומסר: "המשטרה טוענת כי ישי התקשר לאחיו ולאחרים ועודד אותם לצאת נגד המצעד. מיכאל שליסל מסר מפורשות כי אחיו בקש ממנו להפגין נגד המצעד וכי הוא מסר לאחיו שהוא מתנגד למעשיו בשנה שעברה וכי הוא נגד אלימות". עוד הוסיף פרקליטו של שליסל האח כי "אני מעריך שאכן ישי ביקש ממיכאל להפגין, אך במדינה דמוקרטית זה חוקי. אם המשטרה צודקת - צריך להקים שוב ועדת חקירה שהרי איך מאפשרים לאסיר כמו שליסל להתקשר ולהסית לכאורה? הרי למשטרה יש האזנה לטלפון של הכלא".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, התייחס לשורת המעצרים שבוצעו במהלך היממה האחרונה, ואמר: "סיכלנו ומנענו כוונות לפגיעה בחיי אדם במהלך המצעד עצמו. המצעד יתקיים כמתוכנן וללא שינוי. בכוונתנו לאפשר לכלל הציבור לממש את חופש הביטוי והמחאה כחלק מצביונה הדמוקרטי של מדינת ישראל".

 
 

מיכאל שליסל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


בידוק קפדני


כחלק מפעילות המנע שמבצעת המשטרה, במהלך הבוקר בוצעה פשיטה על ביתו של פעיל ארגון להב"ה מאזור ירושלים ועיכבה אותו לחקירה. אותו פעיל רשום במחשבי המשטרה כמתנגד למצעד הגאווה ולא פעם כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי מדובר בתועבה. בשבועות האחרונים, על רקע מצעדי גאווה בערים אחרות, התבקש החשוד להתחייב כי לא יגיע לאותם אירועים. אתמול בשעות הבוקר פשטו כוחות משטרה על בית משפחת שליסל בירושלים ועיכבו לחקירה שישה מבני המשפחה. בנוסף, ביצעה המשטרה פעילות נגד חשודים פוטנציאליים אחרים והוציאה נגד חלקם צווי הרחקה ממסלול המצעד. 


אליעזר שליסל, אביו של ישי ומיכאל, היום בדיון. צילום: מרק ישראל סלם

 

במסגרת ההיערכות הודיעה אתמול המשטרה כי המשתתפים במצעד יעברו בדיקה, ורק אלה שיאושרו על ידי נציגי ארגון הלהט"ב הירושלמי "הבית הפתוח" יוכלו לקבל את אישור המשטרה לצעוד במסלול הצעדה. אחרים שיגיעו למצעד וירצו להשתלב בין הצועדים יצטרכו לעבור בידוק קפדני של המשטרה. עד כה קיבלה המשטרה רשימה המונה בין 4,000 ל־5,000 צועדים שהבטיחו את השתתפותם במצעד.